Защо е важна постоянната комуникация с медиите за застъпническата кампания?
Постоянна комуникация с медиите
За ролята на медията/медиите в подобни застъпнически кампании, и в процеса на създаване на навици у хората да пестят, да съхраняват, да опазват, да съдействат в прилагането на политики.
По време на реализацията на проекта се осъществява постоянна комуникации с медиите от отговорника за комуникационни дейности. Подготвят се материали – текстови и снимкови, представящи дейностите по проекта – преди и след осъществяването им, прессъобщения, които се разпространяват до 22 местни, регионални и национални печатни, електронни и онлайн медии.
· Комуникационната политика и медийната стратегия;
· Прессъобщения до средствата за масово осведомяване;
· Информационни материали, отразяващи дейностите по проекта;
· Предоставя информация за хода на проекта в специализирана рубрика;
· Осъществява мониторинг информацията в медиите за проекта;
· Следи за запитвания, постъпили чрез медиите, и подготвя отговори;
· Разработва и утвърждава ефективни канали за комуникация.
· Най-разпознаваемият и четен новинарски сайт в област Добрич.
· За 2022 година има над 2,5 млн. потребители и над 12,5 милиона четения.
· Ежедневно новините ни достигат до между 25 000 и 90 000 читатели.
· 21,37% от читателите във възрастовия диапазон 45-54 години.
Про Нюз Добрич предоставя уеб-пространство за публикуване на материали по проекта в специализирана рубрика, отговаряща на задължителните мерки за информация, комуникация и видимост.
· 32 бр. публикации за отразяване на образователни работилници
· 8 бр. публикации за срещи със семейства от малцинствата
· 8 бр. публикации за отразяване на фокус групи
· 9 бр. публикации за мотивиране на хората за включване в процеса на оползотворяване на растителния отпадък.
Чрез общински вестник „Тервел“ също се разпространяват поредица от материали за дейностите по проекта.
Въз основа на изготвените и изпратени до медиите прессъобщения има 35 публикации - в местни, регионални и национални печатни, ефирни и онлайн медии, включително 24 часа, Дарик, Агенция "Фокус" и други.
В резултат на комуникационната кампания дейностите по проекта са популяризирани. В онлайн пространството има информация – в текст и снимки, за всичко, което е осъществено по проекта. Така в хода на осъществяване на проекта отчитаме пред широката общественост свършеното, като осигуряваме публичност и прозрачност, принципи, на които трябва да отговарят всички проекти, финансирани с обществен ресурс.
Целевата група, към която са насочени информационните дейности е широката общественост на община Тервел, която чрез публикуваната информация за проекта и за застъпническата кампания не само е информирана, но и повишава обществената чувствителност към темата.