Учебните заведения в Добрич ще предават оборудване с отпаднала необходимост на институции
Първа работна среща между директори на училища и местната власт организира председателят на Общински съвет Добрич Красимир Николов
Състоя се първата работна среща “Образованието в нашия град” с участието на представители на Общинския съвет, общинската администрация, Регионално управление по образование и директорите на училища в града. Инициативата за нея бе на председателя на Общинския съвет Красимир Николов, който преди да заеме тази позиция беше учител по информационни технологии в ОУ “Христо Смирненски”. Той посочи, че срещата цели увеличаване на взаимодействието на Общината с училищата.
Срещата започна с представяне на инициатива за предоставяне от учебните заведения на оборудване и инвентар с отпаднала необходимост за нуждите да общински и държавни институции.
В много от училищата е закупена нова техника по програми или чрез бюджета и това прави старата ненужна, тя често стои в кашони в складовете им, посочи Николов.
Това, което стои като задача пред властта, е да се намери начин това да се случи по правила, а практика в тази насока не липсва, като един от примерите е Народното събрание, където е получавана техника от други учреждения или училища.
Администрацията на Община град Добрич от своя страна поема ангажимент да намери начин това да се случи, каза зам.-кметът с ресор “Хуманитарни дейности” Владимир Трендафилов. Той сподели идея да се направи компютърен кабинет в Дома за стари хора, за да може домуващите да имат по-лесна връзка със своите роднини.
Трендафилов обърна внимание, че във връзка с изграждането на нови СТЕМ зони в училищата ще се освободят много техника и мебели, които могат да бъдат използвани в пенсионерски клубове, общински и държавни учреждения.
По време на срещата думата взе и председателят на Постоянна комисия “Наука, образование” Камелия Койчева, която не скри удоволствието си от срещата и даде заявка за усилена работа с гилдията, като за това спомага и факта, че председателят на Общинския съвет също е неин представител.
Надежди за ползотворна работа и добро сътрудничество между държава и Община сподели и началникът на Регионалното управление по образованието Светлана Василева.
С директорите и Общината тя обсъди въпроси, свързани с държавния план-прием за 2024 година, който предвижда 46 паралелки в Община Добрич, а именно с 6 паралелки по-малко от предходната година – това оптимизиране се е наложило в три общини в областта – Тервел, Добричка и Добрич. Василева се обърна с апел за обективен поглед върху нуждите от образование в цялата община, а не само с мислене за интереса на всяко училище.
Бе обсъдена и темата за изплащане на дължими годишни възнаграждения на съкратени или пенсионирани учители в училища в Добрич, а темата възбуди спор за юридическите възможности за изпълнение на това държавно решение.
Важно е училищата да подкрепят учениците, а чрез култура учениците да се развиват, заяви председателят на Постоянната комисия “Култура, вероизповедания и етнически въпроси” Надежда Пампорова. Тя сподели намерението си да посети всички директори на училища в града, заяви готовност да съдейства за всички проблеми и стремежи, свързани със сградния фонд и прилежащите площи на учебните заведения.
Един от основните проблеми на културата е, че тя е много слабо финансирана и в тази връзка се нуждае от подкрепата на образователната система, а без култура няма образование, сподели Надежда Пампорова.
Във връзка с изминалите местни и парламентарни избори в страната през последните няколко години секретарят на Община град Добрич Калина Георгиева благодари за ползотворната работа с училищата и предупреди за възникване на бъдещи промени за изборите за Европейски паарламент през юни следващата година.
Директорите участваха активно в дебатите и споделиха своята готовност да работят с държавните и общински власти за подобряване на образованието в града.