Вторник, 02 юли 2024

02.07.2024

Последвайте ни

Румънци и българи са най-многобройни в Албена това лято

Курортът очаква да постигне до 80 % от заетостта в предкризисната 2019 година

Ваканционно селище „Албена“ ще има посещаемост на около 80 процента от обемите за 2019 г. – както по отношение на нощувки, така и за приходи. Това съобщи търговският директор на „Албена“ АД Маргита Тодорова.

Преобладават румънци и българи. На трето място поляците и чехите, след тях германци, скандинавци, французи.

„Отделни хотели, както и отделни пазари, надминават обемите за 2019 г., но в рамките на цяла Албена това няма как да се случи, защото липсва един голям пазар – руският. Все още няма алтернатива, която да покрие неговите обеми. Известна алтернатива е източно европейският пазар – Полша и Чехия. Скандинавският пазар върви доста добре – България е номер 2 в търсенето, поне така ни уверяват нашите партньори от там. Френският пазар се завръща, но все още не са постигнати обемите от 2019 г.“, каза Тодорова. През 2019 година Албена реализира над 1,5 млн. нощувки. Макар да не беше най-успешната година, 2018 г. беше много по-успешна.

Тя припомни, че сезон 2023 г. започна силно с посещенията за Великден и празника Русали в Румъния. Но западните гости не са в обичайните обеми.

Месец юни е характерен с много спортни и конгресни  прояви – фестивали, имахме европейско състезание по снукър, различни турнири – както международни, така и в рамките на България, детски футболни турнири, международни състезания по плуване, футбол. Те продължават в първите седмици на юли.

Сезонът е доста динамичен, всичко се свързва в последния момент. И, както се казва, всички катаклизми – външни и вътрешни, се отразяват. Войната в Украйна още има своето влияние. „Белгийските и френските групи, които традиционно бяха наши клиенти през юни, се отдръпнаха с този мотив“, каза Тодорова. Туристическата компания активно работи за това да ги върне. Затова е похарчила повече от 100 000 евро под формата на реклама в Германия.

„Имаше различни инициативи с цел ние да върнем нашите позиции, но това в рамките на една фирма и отделни рекламни акции не е достатъчно. И, независимо от усилията, които бяха направени и от страна на министерството в организирането на роуд шоу в Германия, тези акции съвсем не са достатъчни“, посочи Маргита Тодорова. По думите й причините западните пазари да не възстановят присъствието си са комплексни. Една от тях е липсата на подкрепа на чартърните полети, която реално беше отказана от страна на нашата държава.   

„В световен мащаб още миналата година основните наши конкуренти стигнаха и надминаха нивата от 2019 година – това са Турция, Гърция, Испания, и в момента се радват на същински бум. Но това са утвърдени дестинации. За толкова много години налагането на дестинация България винаги е било борба, защото става въпрос за държавна политика“, каза Маргита Тодорова.

 

c