Понеделник, 20 май 2024

20.05.2024

Последвайте ни

Как каузата да стигне до повече хора?

Как каузата да стигне това до повече хора - Ролята на медиите в застъпническата кампания

Медиите в такива кампании са повече от желан партньор, защото чрез медиите, включително и социални, каузата достига до повече хора и те могат да бъдат приобщени.

• Медиите избират определени истории, които да разкажат

• Важно за медиите е да отразяват проблемите, постиженията, и т.н. на гражданските организации.

• Медиите помогнат/повлияят, ако те самите са убедени, че определени каузи са справедливи и си заслужава да бъдат подкрепени.

• Как гласът на гражданското общество се чува в медиите

 Убеждаващата комуникация се подчинява на логиката на социалното въздействие и обхваща всички страни на комуникационния процес. Промяната или използването на съществуващите нагласи у хората предопределя начина и на самото убеждаване – пряко, чрез доказателства, или косвено, чрез използване на периферни сигнали за оказване на влияние 

 Ролята на медиите в новия програмен период

Законово изискване за  „партньорство, публичност и прозрачност на всички нива при осъществяване на планирането, програмирането, финансирането, наблюдението и оценката“ съгласно чл. 2 ал. 3 на  ЗРР,  изискванията на Програма „Развитие на регионите  2021-2027 г. ( ПРР)  и частта в ПИРО в изпълнение на чл. 13 ал. 3 т.5 на ЗРР.

В новия програмен период е изискване, когато се пуска един проект, той да получи подкрепата на местната общност. По този начин тя също се въвлича в процеса на изпълняване на определени политики. 

Нов момент, където е и ролята на медиите, всяка една такава концепция за интегрирани териториални инвестиции, трябва да получи обществена подкрепа. Такава концепция може да генерира всяко едно заинтересовано лице, вкл. и една медия. Ако медия иска да реши конкретен проблем, може да стане медиен партньор. Така медиите стават желан партньор, както при реализиране на проекти, така още при планирането.

Тестваме и извеждаме практика

При реализацията на проекта „Партньорство за развитие“ тестваме участието на медиите и комуникацията с тях с цел постигане на целите на застъпническата кампания. Въз основа на това извеждаме добра практика с предложения за препоръки за медийни похвати при мобилизиране на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политиките за развитие.

Проект BG05SFPO001-2.025-0088
„Партньорства за развитие“,
стойност на проекта: 59 215.21 BGN

c