Граждани се жалват от новата транспортна схема в Добрич, в кв. "Рилци" готвят протест
На заседание на Постоянната комисият по транспорт и екология към Общински съвет град Добрич бе приета докладна записка №12, с която се утвърждават промени в новата общинска транспортна схема на града.
На заседанието присъства гражданката Галина Димитрова, която изрази своите притеснения относно предвижданата нова транспортна схема.
На първо място тя сподели, че й е направило впечатление, че тази транспортна схема, като номерация няма нищо общо със старата. Като гражданин на 63 години тя има опасенията, че, вместо да ползва градския транспорт, сега трябва да се обучава наново как да го ползва.
"След няколко дни ще имаме нови правила, които още на никого не са известни. Нови маршрути, не е ясно разписанието", каза Галина Димитрова и попита "Ще има ли информационна система, тепърва ли ще се създава?".
Тя сподели, че не е видяла нито една невандализирана спирка. "В нашия град няма мрежа от камери за защита. Няма и вертикална и хоризонтална маркировка на много места", допълни тя.
Според нея няма и гласност от Общината за вандалските актове, както и за мръсотията около спирките.
Така възникна и вторият въпрос на Галина Димитрова, а именно "Дали Общината може в кратки срокове да направи рехабилитация на спирките на градския транспорт?" Спирките освен реновирани, трябва да бъде изградено и подходящо осветление призовава гражданката.
Друг открояващ се проблем според Галина Димитрова са наименованията на спирките. Тя счита, че имената на спирките трябва да се променят, а за това трябва да отговаря обществен съвет, съставен от музейни работници доктори по литература, икономисти и други хора, на които в компетенциите им, може да влезе определянето на имена на спирки.
Сред дадените примери за неподходящи имена бяха спирка "Кодиак", до която има няколко институции, а се казва на името на частно заведение. Друг пример е спирка "Обувен завод Добрич", докато реално там не съществува подобно предприятие от години.
Третият въпрос, който очаква отговор Галина Димитрова е "Кой решава как ще се казват спирките?"
От общинския съвет се ангажираха да отговорят писмено на гражданските въпроси.
Председателят на Общински съвет град Добрич Нивелин Радичков посочи и проблем с две спирки в центъра на града - до Дом паметник "Йордан Йовков" и до Историческия музей на входа на Градската градина.
Според него спирката до Дом паметника трябва да бъде премахната, поради близостта й - на едва стотина метра от другата спирка.
Управителят на "Градски трнаспорт" обясни, че това е така, защото кръстовището между двете спирки е много натоварено и става смесване на два коренно различни транспортни потока. Като мотив да остане спирката тя посочи и това, че хората си познават спирката.
Друг дискутиран проблем бе поставен от председателя на Комисията по транспорт и екология Ивайло Петров. Той отбеляза, че линия №2 трябва да минава през вътрешността на кв. "Балик", а не само през ул. "Димитър Ковачев". Съветниците постигнаха съгласие, че това е належащ проблем и ще търсят решение.
Заместник-кметът по "Икономическо развитие, европейски фондове" Росица Йорданова съобщи, че има 30-40 сигнала от граждани относно транспортната схема. Един от честите въпроси е защо с. Богдан не е включено в транспортната схема, като причината за това е, че то се намира в община Добричка.
Друг проблем, който предизвиква голямо недоволство, е достъпът от кв. "Рилци" до кв. "Балик". В хода на обсъждането стана ясно, че жителите на кв. "Рилци" готвят протест именно по този въпрос, както и подписка.
Проблемът е, че за да стигнат до кв. "Балик" те трябва да сменят автобуса, за което трябва да заплатят втори билет и да чакат. Отговорът на Общината е, че, ако пътниците пътуват с карта, няма да има двойно плащане, а прекачването ще е 2 минути, докато дойде застъпващия автобус.
От транспортното дружество са говорили с пътници, които са нямали проблем с промените, каза Катя Петкова и посочи, че "Градски транспорт" дава достъп от кв. "Рилци" до 5 учебни заведения на децата, като досега това не е било възможно. Вече жителите на квартала могат да пътуват и до големите търговски вериги. Единствено затруднение ще е достигането до кв. "Балик", посочва тя.
За да се пусне втора линия от кв. "Рилци" трябва да има над 4000 заинтересовани лица (жители на района).
Общинските съветници обявиха готовност да намерят решение и на този въпрос, като това може да стане и след приемането на транспортната схема.