С новата транспортна схема ще се върнат и неудобните маршрутки
Нови, по-значителни промени в транспортната схема на град Добрич предлагат от Община Добрич. Променя се цялостната концепция на градския транспорт в Добрич, линиите стават по-наситени а броят на шофьорите от 68 става 98. Връщат се и позабравените вече маршрутки в града
След полемика и недоволство, транспортната схема на град Добрич отново е подложена на реформи. След голямата промяна през май месец, бяха направени подобрения по спирките в града, разкриха се и нови, а автобусите започнаха да изпълняват нови линии под нова номерация.
Като всяка промяна, и тази беше приета със смесени реакции, след анкета сред гражданите по спирките в града на няколко ключови локации, екипът ни събра както положителни, така и отрицателни или силно скиптични мнения. Последваха още малки промени, докато се стигна до този момент.
Предлагат промени в транспортната схема на Добрич - нови спирки и корекции на маршрути
Новото предложение е по-добро за гражданите, но дружеството, вероятно не е в състояние да се справи, обясни Катя Петкова, управител на градския транспорт в Добрич. Промяната налага да се върнат старите маршрутки, които от своя страна са силно амортизирани, налага се, да се наемат и нови 30 водачи и то в кратки срокове, едва до януари 2024 година. Също така, управителят на предприятието не намира финансова логика в промените, от гледна точка на това, че ще се увеличат съществено разходите, но нововъведенията няма да доведат до финансова ефективност.
Възможността за използване на външен изпълнител за подпомагане на дейността на дружеството не стои на дневен ред. Тази възможност е стояла преди година, когато е имало 100% невъзможност за изпълнение на дейността, но към този момент, тази хипотеза не съществува, каза Петкова.
Самата Катя Петкова е скептична към промените, защото смята, че не може честотата на пътуване да се замести с липсата на комфорт. Това е правено няколко пъти в историята на Добрич, но резултата не е бил добър. Завръщащите се маршрутки са “тотално неприспособени” за инвалиди и майки с колички. Внедряването им в линиите ще доведе до объркване, хората от тази категория няма да знаят в кой момент, какво превозно средство ще дойде на спирката, обясни Катя Петкова. Това, че ние ще намалим честотата, не означава, че тези хора ще могат да се качат и това е подвеждащо, каза още тя.
Управителят на транспортното дружество обясни, че без значение дали шофьорите са общински или от друга фирма, тях просто ги няма и няма как да се намерят до края на годината. Това може да се случи, но в по-голям порядък от време, не по-рано от средата на следващата година.
“Аз и сега мога да заявя, че новата транспортна схема е в пъти по-добра от това, което предлагахме години наред. Нямахме време, само месец май, който беше активно натоварен, защото през юни, юли и август градът се изпразва, липсва ни информация, подходяща за инфраструктурата”, каза Катя Петкова.
Ако новите промени бъдат приети, дружеството разполага с 41 пълноценни превозни средства, с които да се изптлнява схема за 46, но трябва да има и резервни автомобили, понякога автобусите се повреждат, удрят ги други коли, стават и вандалски нападения. По предварителен план, ще трябват 10 нови допълнителни микробуса, които ще се набавят именно от излезлите от употреба маршрутки.
“Много бих искала Добрич да има прекрасен градски транспорт, но нека направим нещата тогава, когато сме готови”, каза управителят на градския транспорт в Добрич Катя Петкова.