Неделя, 30 юни 2024

30.06.2024

Последвайте ни

В Албена туристическият сектор се обедини около послание за лято 2024 "В България си желан"

Посланието, което туристическият сектор в България може да излъчи за лято 2024, е "В България си желан". Около това се обединиха представители на туристическия бранш, държавни институции, експерти в областта на туризма, учени и общественици по време на форума, организиран от БТА, "БГ ТУРИЗЪМ - ЛЯТО 2024", който се състоя в курортния комплекс Албена. 

"На фона на многото места, в които гонят туристи, увеличават всевъзможни такси, налагат ограничения, може би посланието "В България си желан" обобщава най-добре акцентите, които поставихме на този форум. Посланието може да допълним и с "…, защото си гост, а не турист"; "…, морето те очаква чисто, нищо че е Черно", каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев.

Служебният министър на туризма Евтим Милошев открои сред основните послания за летния туристически сезон на България чистотата на морската вода. Чистотата на водата е ключов въпрос за летния туристически сезон като послание и за българските, и за чуждестранните туристи, каза министърът. Водата ни е чиста и нося отговорност за казаното, посочи Милошев. Той съобщи, че на 6 юни във Варна ще има публична проява във връзка с чистотата на морето с участието на министрите на околната среда и на здравеопазването. 

Председателят на парламентарната комисия по туризъм в последния парламент Ертен Анисова акцентира върху необходимостта от общи усилия за развитието на българския туристически продукт - на изпълнителната, законодателната и местната власт. "Ако тук мога да изведа послание, то би звучало така: "Заедно можем!", заяви Анисова. Вярвам, че заедно можем, защото диалогът ще допринесе за разгръщането на целогодишния туризъм в България и той ще бъде ключов фактор - освен за развитието на икономиката, за създаването на нови работни места, за развитие на регионите, посочи тя.

Сезонът започва трудно, да се надяваме да завърши добре, каза изпълнителният директор на "Албена" АД Красимир Станев. Бизнесът ни толкова много е закъсал, че трябва да приемаме съвети и помощ отвсякъде. Медиите изключително много могат да помогнат в тази трудна ситуация. Пандемии, войни, недоверие, всичко това действа много негативно, каза Станев. 

Меглена Плугчиева, посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, акцентира върху негативното отражение на политическата нестабилност върху имиджа на страната ни. "Като добавим и лошите новини, които често сами произвеждаме, ситуацията става крайно неприятна за страната ни. Към това, че сме непознати, трябва да добавим и това, че и дори да сме познати, то не е с положителен образ. Важна и тежка е задачата да се направи максимумът, за да коригираме и градим друг образ на България", посочи тя. 

Има нужда от стратегия за български туризъм и пари за реализирането й, според ректора на Икономическия университет във Варна проф. Евгени Станимиров. Той подчерта, че настоящата, която е с хоризонт до 2030 г., не го обнадеждава. Станимиров коментира, че посланията не са стратегия, те са изпълнение на такава. Освен това е задължително такъв документ да бъде обезпечен с нужните финанси, за да може наистина да се реализира.

Популяризирането на българския туризъм е възможно чрез партньорство между медиите, изпълнителната, законодателната, местната власт и бизнеса. Около това становище се обединиха представители на медиите и на бранша. Важно е вие да общувате с нас, важно е да ни подавате положителната информация, каза Господин Йовчев, главен оперативен директор, член на Борда на директорите и изпълнителен директор БТВ Медия груп. Колкото повече новини генерирате, толкова повече ще можем да говорим за вашия продукт, допълни той.

Василена Матакиева, член на УС на БНТ, също призова представителите на различните среди, свързани с туризма, да са активни и да търсят медиите. Използвайте медиите, бъдете и вие отворени към нас, апелира Милен Митев, генерален директор БНР.  

c