Неделя, 29 септември 2024

29.09.2024

Последвайте ни

Европейската комисия проучва работата на "Мета" с политическата реклама

Европейската комисия днес обяви, че разследва работата на "Мета" (Meta) с политическа реклама в платформите ѝ "Фейсбук" и "Инстаграм" преди изборите за Европейски парламент на 6-9 юни, предаде ДПА. 
Служителите на ЕС са обезпокоени, че обработката на политическо съдържание от страна на американската технологична компания рискува да подкопае демократичния процес на изборите за Европейски парламент.
Съществуват опасения, че умишлено подвеждащо съдържание от външни участници може да попречи на честността на европейските избори.
Проверката се извършва по силата на Закона за цифровите услуги (ЗЦУ/DSA) на Европейския съюз, който е за модериране на онлайн съдържанието. 
Мощното законодателство на ЕС изисква от големите платформи, като "Фейсбук" и "Инстаграм4 на "Мета" да управляват риска техните услуги да навредят на изборния процес.
Платформите за социални медии са уязвими за манипулации и чуждестранна намеса, "особено в навечерието на избори", заяви в изявление комисарят по вътрешния пазар на ЕС Тиери Бретон. 
Преди изборите в целия ЕС Еврокомисията публикува насоки за това как очаква големите онлайн платформи като "Мета" и "Екс" да се справят с дезинформацията. 
В насоките платформите се призовават да създадат екипи, които да наблюдават местните рискове и да адаптират усилията си към всеки конкретен вот и държава.

c