Понеделник, 29 юли 2024

29.07.2024

Последвайте ни

335 свободни места в гимназиите в област Добрич за трето класиране

Отново най-много незапълнени места на този етап на кандидатстване има в професионалните гимназии

Регионалното управление по образование в Добрич обяви списък на паралелките за прием в VІІІ клас на неспециализираните училища с държавен план-прием за учебната 2024 / 2025 година в областта. От него става ясно, че свободните места за трети етап на класиране са общо 335.

По едно свободно място има Езикова гимназия „Гео Милев” за паралелка немски език с испански език, Средно училище „Св. Климент Охридски” - танцьор – Български танци, и  Финасово-стопанска гимназия „Васил Левски” - Електронна търговия.

Най-много свободни места за трето класиране има в ПГ по ветеринарна медицина „Проф. д -р Георги Павлов“ - Ветеринарен техник - 13, Лаборант -Технологичен и микробиологичен контрол в хранително -вкусовите производства  - 21, Ветеринарен техник – 9, Контрол на качеството и безопасност на храни и напитки – 7. В Професионална гимназия по туризъм „Пейо К. Яворов” вакантни на този етап са Организация на хотелиерството – 14, Кетъринг – 12, Хлебар - Сладкар – 3. В Професионална гимназия по аграрно стопанство - Растителна защита и агрохимия – 17. В Средно училище „Христо Ботев” Балчик - Природни науки - 20, Готвач. Производство на кулинарни изделия и напитки – 15.

Средно училище „Петко Р. Славейков” има пет свободни места за чужди езици - Английски език, а в Средно училище „Любен Каравелов” – три свободни места за Софтуерни и хардуерни науки. В СУ „Димитър Талев“ няма свободни места.

Припомняме, че горещи дебати, протести и искания за оставки породи предложението на РУО за държавен план-прием за учебната 2024-2025 г., с което се предлагаше премахването на гимназиалния курс в „П. Р. Славейков“, „Димитър Талев“ и „Любен Каравелов“  и преструктурирането им в основни. Впоследствие началникът на Регионалното управление на образованието Светлана Василева се отказа от това намерение под влияние на общественото мнение, като подчерта, че това противоречи на развитието на професионалното и профилирано образование. Решено бе училищата на пазарен принцип да осъществят своя прием и след първо и трето класиране паралелките, които не се осъществят, да бъдат редуцирани.

c