Водещи новини - дясно Здраве Образование Общество

Ръст: 0,1% позитивни сред БГ учениците след Ковид тест №2 за 2022 г., всеки 11-и избягва филтър чрез “зелен сертификат”

От Министерство на образованието и науката днес обявиха обобщените резултати от второто за тази година масово тестване на учениците в българските училища.

Изнесените от МОН данни регистрират над 3,5 пъти увеличение в броя положителни тестове за COVID-19, направени на 10 януари в училищата на страната. Резултатите са на база изследване №1 за 2022 година (на 4 януари – след Коледната ваканция). Позитивните резултати са 641 (0,12%). Позитивните през миналата седмица бяха 178.

Най-много са заразените гимназисти – 251. Следват учениците от V до VII клас с 210 положителни резултата. Скок има и в броя позитивни тестове на децата в начален етап на образование – от 43 миналия вторник те вече са 180.

През тази седмица, в присъствена форма все още се обучават почти 577 000 ученици. Над 66 300 от тях не са изследвани за вируса вчера, тъй като са в общини със заболяемост под 250 на 100 000 души. Такива в област Добрич са две общини – Добричка и Крушари. От тази седмица, учениците в шестте останали региона преминават еднократен седмичен филтър.

По данни на МОН, всеки 11-и ученик представя “зелен сертификат” за достъп до класната стая (повече от 57 200 ученици). Според официалната статистика на Министерството на здравеопазването към днешна дата са ваксинирани 8,8% от гимназистите, други 8,67% от учениците от V до XII клас са преболедували COVID-19 през последната половин година.

0,04% са положителните резултати при вчерашното изследване на почти 25 000 учители – (104 позитивни). При непедагогическите специалисти заразените са 53 от над 10 000 тествани.

Към момента в страната са карантинирани 1,97% от преподавателите. Най-много са те в област Благоевград – 3,61%, а най-малко в област Кърджали – 0,55%.

В Кърджали са най-малко и карантинираните ученици – 0,28%. Най-голям брой за сега – 2,77%, са намиращите се в условия на карантина ученици в област Бургас.

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *