Събота, 27 април 2024

27.04.2024

Последвайте ни

Разсрочиха с още 10 дни плащането на сметките за ток

"От днес (30 април) срокът за плащане на битовия ток е удължен от 20 на 30 дни". Това съобщи Теменужка Петкова - министър на енергетиката, по време на брифинг в Министерски съвет .

Заповедта ще бъде изпратена и на трите електроразпределителни предприятия, на Комисията за енергийно и водно регулиране и на Националната електрическа компания. 

Мярката с удължаване на плащането на сметките ще важи само за срока на извънредното положение. „Призовавам битовите потребители, които имат затруднения с плащанията след извънредното положение, да се обърнат към електроразпределителните дружества, които имат опции да сключат индивидуални споразумения за разсрочено плащане, ние ще помолим колегите да бъдат отзивчиви“, заяви Тменужка Петкова.

Начините за сключване на такъв тип споразумения с доставчиците на електроенергия са непроменени:

  • отправяне на искане чрез имейл
  • чрез телефоните на електроразпределителното предприятие

"Приблизително 70% от сметките на битови потребители са платени в рамките на срока, без да е налице забавяне. От тези 70% редовни плащания – 26 на сто са в рамките на удължения срок (от 10 на 20 дни след въвеждане на извънредното положение) и това дава много добри възможности и показва, че тази мярка наистина работи и дава ефект", каза още Петкова.

По нейни думи, в страната няма потребители, на които да е спряна електроенергията поради неплащане на услугата. Сключени са били над 10 700 индивидуални споразумение с битови потребители, подписани от трите електроразпределителни предприятия.

Петкова увери, че финансовата система на енергетиката в частта "електроенергия" е стабилна. Надвзетите пари на топлофикационните дружества и бизнеса за газ ще бъдат върнати предсрочно, обеща още тя.

"Възможно е КЕВР да излезе по-рано със своите изчисления, за да може максимално бързо да се преведат парите на всички клиенти на "Булгаргаз. Няма да се бавим нито ден. Нашият стремеж е дружествата и бизнесът да получат тази сума, която е надвзета", обеща Теменужка Петкова.

Според представените от министър Петкова данни, за първото тримесечие на годината НЕК е с положителен финансов резултат от 13 милиона лева, докато 2019 г. ще приключи с 1.260 млн. лева загуба. През 2014 г. НЕК е на загуба от над 40 милиона лева, припомни Петкова. НЕК е обществен доставчик, тази му функция е различна от производител и търговец на електроенергия. До либерализацията на пазара на електроенергия, НЕК ще продължи да изпълнява функциите си, увери министърът.

Планираната стъпка към либерализация на пазара в страната - от първи юли 2020 г., няма да се спази, заради настоящата ситуация с коронакризата и "може би ще се наложи този процес да бъде отложен за известно време". Сега най-важната ни задача е да гарантираме сигурността на доставките за потребителите така, че да им се облекчи ежедневието. Либерализацията е необратим и неизбежен процес, вероятно ще бъде отложена с няколко месеца. Според европейските ни ангажименти това трябваше да се случи отдавна назад във времето", заяви министър Петкова.

Тя призова потребителите за безконтактно плащане на задълженията си за консумирана електроенергия.

https://www.facebook.com/Novini.bg/videos/229012788330220/

61 екипа ще дежурят по време на предстоящите празници - 1-ви и 6-и май, съобщиха от Електроразпределение Север.

(продължава на следващата страница)

61 екипа ще дежурят по време на предстоящите празници - 1-ви и 6-и май, съобщиха от Електроразпределение Север.

Във връзка с предстоящите празници 1 и 6 май Електроразпределение Север осигурява 61 дежурни екипи, които да следят за изправността и безаварийната работа на електроразпределителните съоръжения в Североизточна България. Екипите на дружеството са в постоянна готовност за обезпечаване сигурността на електрозахранването на клиентите. В момента, в съответствие със Закона за мерките по време на извънредното положение, служителите на ЕРП Север извършват само неотложни мероприятия по мрежата и са подготвени, веднага след отмяна на извънредната ситуация в страната, да подновят планираните ремонтни дейности. Планираната работа на екипите е необходима за предотвратяване на смущения в електрозахранването, дължащи се на повреди по електроразпределителните съоръжения вследствие на амортизация и сезонно променящите се метеорологични условия.

Центровете за обслужване на клиенти на ЕНЕРГО-ПРО работят при засилени мерки за безопасност и с намалено работно време, в съответствие с препоръките за ограничаване на разпространението на коронавируса: https://www.energo-pro.bg/bg/Centrove-za-obslujvane-na-klienti. Служителите на компанията са на разположение на потребителите и по имейл и телефон за всякакви въпроси, касаещи дейностите електроразпределение и електроснабдяване: https://www.energo-pro.bg/bg/Kontakti

За седмица от въвеждането на електронната функционалност за разплащане на задължения за консумирана електроенергия през началната интернет страница на ЕНЕРГО-ПРО https://www.energo-pro.bg/, близо 1000 клиенти са се възползвали от възможността да платят сметките си с дебитна и кредитна карта бързо и удобно. Услугата спестява необходимостта от посещение на физически офис на компанията или нейните партньори. Директен линк към виртуалния терминал за онлайн разплащания на енергийната компания е достъпен тук: https://vp.energo-pro.bg.

c