Вторник, 16 април 2024

16.04.2024

Последвайте ни

Rezvani Vengeance: американският джип на дизайнера от Добрич Милен Иванов

Проектът му за бронирана кола е произведен от Rezvani Motors, като базовата цената е 280 хил. долара

Възможно ли е световноизвестни артисти от калибъра на Крис Браун, Джейми Фокс или Кание Уест да карат американски брониран джип с български дизайн? Именно това се получава, когато Милен Иванов, който е роден в Добрич, но сега живее в Пловдив, пуска своята концепция armourtruck (букв. "брониран камион") в интернет пространството. Оттам нататък социалните мрежи правят своята магия, а резултатът е новият Rezvani Vengeance на Rezvani Motors. Компанията вече е произвела 5 такива автомобила, а базовата цена е 280 хил. долара.

От тетрадка до 3D

Желанието на Иванов да се занимава с рисуването и дизайна на автомобили се заражда още в детските му години. Като ученик в Националната гимназия за приложни изкуства "Свети Лука", а след това и в Националната художествена академия той постоянно прави модели на автомобили или ги включва в своите произведения.

Първата му крачка в комбинирането на неговите дизайни с истински коли идва, когато той започва работа в тунинг студиото "Вилнер" в София. Там в продължение на 7 години Иванов се занимава както с концептуалния дизайн, така и с физическото им преобразяване. По това време той е изпратен в Китай, за да обучава екип на място за това как се прави тунинг.

"В крайна сметка обаче реших, че това не е за мен. Работата беше директна с клиенти, което беше много стресово, а и хич не ми беше приятна миризмата на лепила и накрая реших да се насоча изцяло към дигиталното пространство", коментира Иванов.

С това си решение той започва да работи на свободна практика и да поема проекти от типа на индустриален дизайн - опаковки, уреди, предмети и др., както и да разширява своето портфолио и познания в сферата на 3D дизайна. А един от неговите самостоятелни проекти - концепция за автомобил Audi, публикувана в профила му в behance.com, привлича вниманието на анимационното студио DreamWorks.

Бърз, яростен и анимиран

Докато е на гости на семейство в Испания, Иванов е потърсен от представители на DreamWorks. Проектът, за който му се обаждат, е анимационен сериал за Netflix, базиран на световноизвестната поредица "Бързи и яростни" - "Бързи и яростни: шпионски състезатели".

"Процесът при тях не е просто да те видят и да ти дадат работа. След като харесат нещо твое, те викат на редица интервюта и ти дават различни задачи, за да проверят дали можеш да се справиш, и то навреме", коментира Иванов.

В анимирания проект дизайнерът прекарва около две години, където изготвя целия дизайн и 3D модел на 5 коли и помага за още 15. Този опит е и първият му сблъсък с професионалисти на световно ниво, а най-хубавото според него е, че след още няколко години ще може да гледа сериала с растящите му бебета близнаци и да им показва какво е правил той лично.

Време е за нещо ново

След една дълга почивка, която предприема след проекта с DreamWorks, той се заема с това да покаже на интернет аудиторията новите си умения с идея за брониран джип, който да може "да съществува в реалността". Вдъхновение за него дизайнерът черпи от няколко източника - брониран камион на френската армия, Cybertruck на Tesla и модел на Rezvani.

"Много е важно от самото начало да имаш изготвена концепция какво точно искаш да постигнеш с проекта и за каква публика го правиш. Примерно, ако го направиш само да пасва в компютърна игра, ще привлечеш само такава публика. Желанието ми беше да бъде такъв дизайн, че да може да съществува в три реалности - на филм, във видеоигри и в реалния свят", коментира Иванов.

Създаването на джипа от начало до край отнема три месеца и е официално завършен през март 2020 г. Името му също не е случайно - armourtruck. Причината за това е, обяснява Иванов, че тази комбинация от думи не е била широко използвана в Google - по този начин той успява да постигне уникалност в търсачката, така че резултатите да водят директно до неговия дизайн.

Само няколко дни след като го качва в интернет, дизайнът получава над 2 хил. харесвания в Instagram, а след статия в Motor 1 харесванията избухват до над 20 хил. А под самата публикация започват да валят коментари от типа: "Rezvani, направете го!", което постепенно привлича и вниманието на автомобилната компания.

"Те забелязаха, че постоянно ги тагват към моя камион, и един ден получих обаждане от собственика им Ферис Резвани, който ми позвъни да ми каже, че много харесва идеята, но за жалост нямат възможността да инвестират в този проект. През това време ми звъняха и други компании, които искаха да реализират проекта, но аз им отказвах. След един месец обаче пак получих обаждане от Резвани, тъй като джипът набираше голяма популярност и клиентите му постоянно го питали дали ще го направи", коментира Иванов.

Време за колата

Първоначалната идея на Rezvani Motors и Иванов е да направят armourtruck, както е замислен от неговия дизайнер. За целта е привлечен и голям инвеститор - известен рапър от САЩ, който обаче впоследствие се оттегля заради затварянето на страната покрай ковид пандемията.

"Това означаваше и че няма да можем да изпълним проекта, както беше планиран, 1 към 1, а не беше сигурно и дали въобще ще го изпълним. Както беше замислен, armourtruck щеше да се продава базово за около 1 млн. долара", коментира Иванов

В крайна сметка, след като ситуацията около ковид започва да се нормализира, Rezvani Motors решават, че те сами ще инвестират в проекта, но изпълнението му ще бъде в "по-нормална" версия. Работата по джипа започва към края на 2020 г. и се ражда Rezvani Vengeance - американският камион с български дизайн.

"Започнахме да го развиваме и това беше ежедневен процес по комуникация с инженери, които махаха неща и слагаха нови, а аз после трябваше да ги преглеждам и да оправям дизайна, така че да изглеждат добре. Бих казал, че, общо взето, 50-60% от оригиналния дизайн се запази", коментира Иванов.

С всички екстри джипът Rezvani Vengeance може да достигне 770 хил.

За реализирането на Rezvani Vengeance Иванов продава интелектуалната собственост на armourtruck, което означава и че трябва да го свали изцяло от своите страници в интернет. Част от сделката включва и процентов хонорар за българския дизайнер за всеки продаден джип, от който за момента са купени 5 броя.

Докато работи по джипа, Иванов помага и по други проекти на Rezvani Motors.

Иванов не дава информация за хонорарите, но явно проектите го издържат: "Мога да си позволя поне тази година да не работя, нека така го кажем."

Оттук нататък

Бъдещите планове на Иванов на този етап не включват нови автомобили. Като първа причина той посочва изключително трудоемкия и консумиращия време процес, но също така и нуждата му да се впусне в други предизвикателства.

"На първо място за мен са моите деца, те са вече почти на годинка и те са най-важното за мен в момента. След това смятам да започна нов проект, подобен на armourtruck, но този път да е повече с фокус върху филмовата индустрия и видеоигрите", коментира Иванов.

Друга възможност е и ново анимирано шоу за поредицата "Бързи и яростни", за което арт директорът от DreamWorks се е свързал него.

Източник: capital.bg

c