Сряда, 03 юли 2024

03.07.2024

Последвайте ни

Дидо Пешев отказва предложение от групата Kiss, докато работи по постера за новия филм на Зак Снайдър и Netflix

Докато работи по плакат за най-новия филм на режисьора Зак Снайдър ("300", "Лигата на справедливостта", "Човек от стомана", "Аквамен"), Дидо Пешев е принуден да откаже предложение от екипа на групата Kiss да направи постер за концерта им в "Медисън Скуеър Гардън". Това разказа пред БТА илюстраторът, музикант и собственик на собствен бранд за дрехи Дидо Пешев по повод новината, че освен успешна кариера като художник на oфициални плакати за турнетата на световноизвестни музикални групи като Metallica и Queens of the Stone Age, вече е пристъпил и в света на киното с поръчка за една от мащабните нови продукции на "Нетфликс" (Netflix) - Rebel Moon. Премиерата на филма бе в края на декември 2023 г., а Дидо Пешев представи плаката си към него преди ден в социалните мрежи. Предложението за него идва още през пролетта, а поводът да бъде потърсен от продукцията е работата му по плакатите за Metallica, които творческия екип на филма много харесвали, разказа Пешев. В процеса около Rebel Moon той получава насоки и лично от режисьора Зак Снайдър, а героят, когото трябва да изобрази, е озвучаван от сър Антъни Хопкинс."Стана съвсем непланирано, въпреки че винаги съм искал да работя и върху филмов плакат. Една вечер просто получих мейл с предложение от маркетинг отдела на Netflix, но всичко, естествено, се пазеше в тайна", разказа за БТА той. Допълни, че в началото единственото, което му е споменато, е, че се подготвя голяма нова продукция, която ще излезе през зимата. 
"Най-голямото предизвикателство беше в началото, защото трябваше да работя върху филм, който не съм гледал. След това обаче имах няколко видео срещи с екипа в Лос Анжелис. Те бяха изключително добре и професионално подготвени и още при първата среща получих доста информация относно героите, сюжета. Тогава видях и трейлъра и разбрах, че участва Антъни Хопкинс", коментира Дидо Пешев. Той допълни, че екипът му изпраща създадени специално за него снимки на героя, който трябва да нарисува, на местата, където е заснета продукцията, както и всички други малки детайли, свързани с вселената на филма. 
В случая той трябва да разработи герой на име Джими - робот, озвучен от Антъни Хопкинс. "Механиката, текстурата, цветовете и позата на Джими трябваше да са абсолютно точни, както и всеки детайл от фигурата му", казва Пешев. Това той определя и като основна разлика с досегашните си проекти, в които създава образите по-свободно, според своята представа за тях, докато в случая трябва да интерпретира съвсем точни указания. След няколко видео разговора и презентации, започва работа по своя Джими, за което се консултира с творческия директор на проекта. Първите няколко разработени пози изпращат след това на режисьора Зак Снайдър, който му отговаря със свои идеи. "Така разработихме образа му в житата, застанал героично така, както завършва и първата част на филма. Там Джими “трансформира” себе си в образа с наметало и рога, готов да посрещне завръщащите се бунтовници и определено да се включи в битката. В тази първа част на филма Зак Снайдър само загатва за него. Истинската му среща със зрителите ще бъде във втората част", коментира още Пешев. Той допълва, че още при първото представяне на героите тайничко си е пожелал да работи точно върху него. "Мисля, че и на зрителите именно той ще бъде най-симпатичен", казва художникът.В момента плакатите за филма не се предлагат никъде. "Аз обаче имах възможност да включа в договора си продажба на подписан и номериран от мен плакат в тираж от само 50 броя. Това ще го направи изключително рядък", казва още Пешев. Уточнява, че датата за продажба ще бъде обявена на по-късен етап. "Искам да се случи през пролетта, когато излиза втората част на филма - някъде около средата на април", каза той.
Що се отнася до работата му по плакати за големи музикални групи, казва, че през новата година му предстоят и нови проекти, които обаче все още не може да упомене заради договорите с тях. "Другото е, че проекти, които са одобрени и финализирани, впоследствие могат да не бъдат използвани. Това ми се случи през 2023 година, когато имах одобрени плакати за Def Leppard, Motley Crue и Pantera. Това не е изключение. Често мениджмънта на групата може да промени в последния момент концепцията за това какво ще се продава на едно турне, когато продукцията е толкова голяма. Има и случаи, в които се е налагало да откажа, защото технологичното време за един плакат, изисква много подготовка", поясни Пешев. Това се случва по време на работа му по Rebel Moon, когато пристига предложение да направи плакат на Kiss за последния им концерт в "Медисън скуеър гардън". "Колкото и да не ти се иска да откажеш, трябва да го направиш, защото времето и поетата отговорност към вече започнат проект просто не ти го позволяват. Зад всеки един плакат седи изключително много дисциплина, фокус и спазване на срокове", каза Пешев.Дидо Пешев успява да намери време и за ежедневните дейности в магазина си, както и за репетициите и работата си като китарист на групите Last Hope и Nocktern, с които подготвят нов материал. "Ще имаме със сигурност и концерти, но все още нямаме обявени дати", допълни той. 

c