Албена е срeд първите туристически компании в България, която приема еко стратегия за устойчиво развитие, съобщи Димитър Тачев – заместник-директор „Маркетинг и продажби” в компанията.
По думите му, резултатите не закъсняват и още на втората година от налагането й, пет от хотелите получават сертификат по програмата за устойчиво развитие Travelife. Това са „Парадайс Блу”, „Фламинго гранд”, „Калиакра”, „Гергана” и „Лагуна гардън”.
Тази година се предвижда да бъдат сертифицирани и други хотели.
Новият слоган на Албена ще е „Албена – красива по природа”, каза още Тачев.
„Наша мисия е и да съхраняваме чистотата на плажа и морската вода, да защитим биоразнообразието в резерват Балтата. Затова и за 20-и път плажът на Албена е отличен с наградата „Син флаг“ за 2018г. Това го нарежда сред най-добрите в света. Програмата „Син флаг“ стимулира устойчивото развитие на плажовете и яхтените пристанища чрез изпълнение на строгите й критерии. Юбилейното вдигане на флага ще стане с тържествена церемония в Албена, посочи Тачев.
Неразделна част от екостратегията на комплекса е производството на екологично чисти продукти. Голяма част от пресните плодове и зеленчуци са собствено производство на компанията и са част от ежедневното меню на гостите. „Албена” предлагаме и свое производство плодови сокове и собствена марка вино „Геранеа”.
Димитър Тачев припомни, че Албена изгради уникална инсталация за производство на биогаз от органични отпадъци, която създава чиста зелена енергия. Продължава ограничаването на вредните емисии във въздуха чрез лимитиране на трафика на автомобили в комплекса.
В изпълнение на еко стратегията се увеличават пешеходните площи, като по този начин се осигуряват сигурност и спокойствие на гостите.
Компанията инвестира в еко алтернативи за вътрешен транспорт – електрически транспортни средства. През този сезон ще заработи втори ескалатор на открито, елегантно предложение за удобно и екологично придвижване на гостите от паркова зона до плажа.