Вторник, 15 октомври 2024

15.10.2024

Последвайте ни

Албена АД подкрепя активната политика на МТ за реклама на България в Германия

М.Тодорова: Активните рекламни кампании трябва да започнат в най-добрия случай около Коледа, през пролетта е неефективно

Като един от големите български доставчици на туристически услуги, Албена АД изразява категоричната си подкрепа в усилията на българското Министерство на туризма за популяризиране на Дестинация България в Германия. Това се казва в позиция на Маргита Тодорова, директор "Маркетинг и продажби" и член на борда на директорите в дружеството, свързана с програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини на Министерство на туризма. 

"Това е един от генеричните пазари за цялото българско Черноморие, притежаващ на практика неограничен потенциал, чието разработване зависи найвече от общите усилия на държавата, хотелиерите и туроператорите. Затова приветстваме инициираната от МТ Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България, предвиждаща инвестирането на до 5 млн. лв. в директна реклама за региона", се казва в изявлението.

“За съжаление, доста често добрите намерения не водят обезателно до добри резултати. Затова е важно предприетата политика да бъде приведена в действие максимално бързо, съобразявайки я от една страна с бизнес времевия график на партньорските туроператори в Германия, така и с потребителските навици на гостите от държавата, които резервират летните си почивки през зимата и пролетта. Тоест, активните рекламни кампании трябва да започнат в най-добрия случай около коледно-новогодишните празници, когато се правят много спонтанни покупки, или най-късно до края на м. януари 2024 г. Реализират ли се през пролетта или в рамките на самия летен сезон, ефективността на вложените средства ще бъде нищожна”, допълва Тодорова.

Тя оценява като силен позитив решението средствата да бъдат разходени съвместно с местните туроператори, тъй като те най-добре познават конюнктурата на пазара, разполагат с рекламен капацитет, способни са да осигурят съфинансиране, и не на последно място - имат пряк финансов интерес от постигането на високи резултати.

“Програмата допуска като бенефициенти също местни власти и оператори на граждански летища за обществено ползване в България, което допълнително разтваря спектъра от заинтересовани страни с възможност за реализиране на проекти. Тръгваме в правилната посока, но за да стигнем далеч, трябва да продължим заедно”, завършва тя.

Пазар Германия остава сред водещите за ваканционно селище “Албена”. Към средата на м. септември 2023 г., и спрямо същия период на миналата година, той бележи ръст от почти 85%, като все още не са достигнати показателите от предепидемичната 2019 година. От началото на 2021 г. комплексът разработва и осъществява самостоятелна кампания чрез базираната във Франкфурт рекламна и ПР агенция Global Communications Expert. Направени са десетки публикации в местни печатни и електронни медии, организирани са информационни и прес турове, както и ексклузивни срещи с агенти и туристически бюра в различни немски градове. Чрез партньорските туроператори, сред които DER Tourisitk, Alltours, FTI, Schauinsland Reisen, TUI и др., са осъществени съвместни рекламни дейности и търговски инициативи, включително за популяризиране на целия регион Северно Черноморие. 

c