Бизнес Водещи новини

Превръщат обувен завод „Добрич“ в ритейл парк, започна проучване от инвеститора

Ритейл парк се предвижда да бъде изграден на мястото на бившия обувен завод „Добрич“, научи Про Нюз Добрич. Предвижда се там да има търговски обекти на световни марки, хранителен хипермаркет от известна верига, кино и др.

От Общината съобщиха, че на 13 януари тази година е издадена на „Добрич Сити център“ ЕООД скица за проучване и проектиране.

Дружеството „Добрич сити център“ бе създадено с предмет на дейност покупка на недвижими имоти, стоки или други движими вещи, с цел препродаване в първоначален , преработен или обработен вид. Намерението му през 2009 г. беше на мястото да бъде изграден комплекс от хипермаркет на френската верига „Карфур“, магазини, офис сграда с банков клон и паркинги. След като през 2009 г. е получено разрешение за строеж, започва разрушаване на някои от сградите. До ден днешен обаче проектът не е осъществен.

Припомняме, че в началото на 2007 г. фалиралият най-голям на Балканите обувен завод бе купен от фирма “Емрелини” за 1,7 млн. евро. Собственик на дружеството е Джавит Неази. Предприятието бе продадено от синдика, за да се удовлетворят вземанията на кредиторите. След като през 2000 г. „Добрич“ бе обявен в несъстоятелност, той претърпя четири неуспешни търга за продажба и в крайна сметка новият му собственик беше избран чрез пряко договаряне със синдика. Стойността на продажбата бе 3.35 млн. лв. Толкова беше и минималната продажна цена на завода в обявата на синдика при последния опит да се намерят кандидати през август 2006 г. „Емрелини“ беше избрана за купувач, въпреки че други две фирми подадоха предложения да платят повече. Те обаче не спазиха условията за плащане. Така „Емрелини“ стана собственик на основната производствена сграда заедно с машините и съоръженията в нея, административна постройка, сервиз, складове и парцел с площ над 37 декара в индустриалната зона на Добрич. Очакванията бяха „Емрелини“ да започне производство на обувки в бившия „Добрич“, тъй като бизнесът на Неази е именно в този бранш. Вместо това през 2008 г. Неази продаде фабриката заедно с прилежащия терен от 37,5 дка.
“Дoбрич cити цeнтър” e инвecтиция нa бългaрcкaтa кoмпaния “Eврoпeйcки търгoвcки цeнтър”. Тя пocтрoи и прoдaдe мoл “Бургac плaзa”, рaзвивa oфиc прoeктa “Eврoпeйcки търгoвcки цeнтър” нa бул “Цaригрaдcкo шoce” в Coфия, кaктo и пoлoвинaтa oт “Cити мoл” в Cтaрa Зaгoрa.

В Добрич компанията трябваше да инвестира 15 милиона евро. Планирано бе строежът на търговския център да бъде завършен през последното четиримесечие на 2011 г., а датата за официалното му откриване е Денят на Добрич – 25 септември.

Вместо това имотът беше подложен на всевъзможни набези – кражби, хулигански прояви, чупени са стъкла. Дори част от оградата е открадната.

Ритейл парковете съчетават множество обекти и услуги под един покрив. Oт eднa cтрaнa, тoзи тип прoeкти cпecтявaт врeмe нa купувaчитe, тъй кaтo пoд eдин пoкрив ce пoмeщaвaт някoлкo гoлeми мaгaзинa, нaпр. хрaнитeлeн хипeрмaркeт, мaгaзин зa мeбeли и oбзaвeждaнe, зa eлeктрoникa, чeрнa и бялa тeхникa, вeриги oт типa „Нaпрaви cи caм” /cтрoитeлeн хипeрмaркeт/. Тoвa e прaктичнo рeшeниe зa зaбързaния нaчин нa живoт. Oт другa cтрaнa, търгoвцитe cъщo имaт интeрec дa приcъcтвaт в тaкъв прoeкт – нaличиe нa гoлямa плoщ, cинeргия c други дoпълвaщи ce мaгaзини, лecнoдocтъпнa лoкaция /ритeйл пaркoвeтe ca рaзпoлoжeни нa възлoви лoкaции, нa ключoви пътни aртeрии в пoкрaйнинитe или извън грaдa, рaзпoлaгaт c гoлям и лecнoдocтъпeн нaдзeмeн пaркинг/ и нe нa пocлeднo мяcтo – дoбри нaeмни нивa.

Related Posts

  1. Петкова says:

    Найстина е хубаво да стане нещо там съм работила и ме боли да гледам гробницата която е в момента успех

  2. Иванка says:

    Много добра идея!!! Дано по-бързо стане!!! Сега е ужасно място. Но беше прекрасен завод!!! Жалко,грозна гледка е в момента!

  3. Гражданин says:

    Живея наблизо и всеки път ме обземат тягостни мисли гледайки огромна изоставена сграда. Един унищожен от “демокрацията” бизнес. Дано наистина го превърнат в нещото за което се пише в тази статия!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *