Понеделник, 23 декември 2024

23.12.2024

Последвайте ни

„Господинови строймаркет“ от Добрич с над 100% ръст в онлайн продажбите

 Пандемията наистина превърна "моят дом" в "моята крепост". Оформянето на офис или учебна част в жилището, както и вниманието върху двора засилиха посещението в магазините от типа "направи си сам". После избухна и имотният пазар, а оттам и ремонтите и довършителните дейности. В тази среда логично общите приходи на топ 5 вериги от сектора за 2021 г. скочиха с 14% до 702 млн. лева. За миналата година участниците на пазара говорят за ръстове 20 - 30%, силно движени и от нарасналите цени. А оптимизъм цари и за тази.

Ръст на приходите от търговия на дребно отчита и фирма "Господинови строймаркет"  - собственост на братята Диян и Галин Господинови, която търгува със строителни материали, сухи строителни смеси, строителна химия, материали и аксесоари за мебелното производство. Компанията е основана през 1994 г. в Добрич като "Господинов и синове". Днес притежава складови бази и шест магазина "GS строймаркет" в София, Варна, Добрич, Шумен, Каварна и Пловдив (където се предлагат материали за мебелното производство, ламиниран паркет и други вносни стоки). Фирмата има собствени търговски представители, както и онлайн магазин.

"През 2022 г. за трета поредната година успяваме да отбележим над 100% ръст в онлайн продажбите спрямо предходния период. Затова вече разглеждаме онлайн магазина ни като седми национален търговски обект", коментира за "Капитал" Диян Господинов, управител и съсобственик.

През миналата година дружеството купи терен 14 хил. кв.м в Пловдив и възложи проектиране на поредния фирмен търговски обект под новия формат GS stroimarket dommax. В него ще се продават стоки за ремонт и довършителни дейности, за градината и бита, текстил, електроинструменти, домашни потреби и др.

"2022 г. беше една от най-активните за нас по отношение на инвестиции, които надхвърлят 20 млн. лева. В началото на годината открихме нов логистичен център, който има капацитет да покрие не само текущите, но и бъдещите ни планове за развитие и оптимизации на наличности. Една от най-големите ни инвестиции беше купването на парцел в Пловдив, където планираме да развием нова и по-широка ритейл концепция на "GS строймаркет". Освен това изградихме фотоволтаични централи във всички наши търговски и складови обекти, като произведената електроенергия беше напълно достатъчна да покрие цялото ни потребление. Инвестирахме също в зарядни станции за електромобили, както и в плавната подмяна на автопарка ни с електрически или хибридни превозни средства. Всичко това е с цел разходна оптимизация и намаляване на въглеродните емисии", обобщи за "Капитал" Диян Господинов. Компанията очакваме да приключи 2022 с около 30% ръст на оборота.

Основният фирмен приоритет за 2023 ще бъде изграждането на новия търговски обект в Пловдив. "Планираме да въведем множество съвременни технологии не само в строителството на самия обект, но и в активното функциониране на магазина след откриването му. Все по-голям акцент за нас става оптимизирането на оперативните процеси на работа, правилното управление на наличности и мърчандайзингът в търговските зали. Затова немалка част от планираните ни инвестиции ще е концентрирана в софтуерно развитие на използваните от нас продукти", уточни Диян Господинов. По думите му компанията влиза в 2023 с оптимистична нагласа за запазване на ръста в оборота и увеличаване на пазарния дял.

Диян Господинов

Диян Господинов, управител на "Господинови строймаркет":

2022 беше изключителна година, изпълнена с множество икономически, политически и социални събития. След отпадането на противоепидемичните мерки пазарът, движен от различни мотиватори, се възстанови по-бързо, отколкото очаквахме, а потреблението се увеличи въпреки нарастващите цени на материалите. Тази информация бе за нас и малко изненадваща, но и вдъхновяваща. 2022 бе годината на крайния клиент, но не само с малки ремонтни дейности, а с по-мащабни проекти.

Един от водещите трендове беше свързан с покачването на цените на множество продукти. Голяма част от бюджетните продукти загубиха ценовото си предимство, което доведе до пазаруването на по-висок клас стоки, чиито цени не бяха толкова афектирани от покачванията. Клиентите стават все по-внимателни в какви продукти влагат средствата си, те са много добре информирани за продуктите, за техните характеристики и предимства и най-вече за доброто съотношение цена - качество. Ръстовете в онлайн търговията продължиха през цялата 2022 г. Очакваме тези трендове не само да се запазят, но и да се засилят през 2023 г.

Източник: Капитал

c