Уточниха как се извършва е-упълномощаване

По повод на постъпили въпроси относно упълномощаване и преупълномощаване - изцяло по електронен път, от Националната агенция за приходите направиха следните уточнения:
Упълномощаване на лица, които да извършват правно валидни действия пред НАП, е възможно по електронен път при следните условия:
- - актът за упълномощаване да е постъпил на официален електронен адрес на НАП, като документ (електронен или сканирано копие на хартиен документ), подписан с КЕП (квалифициран електронен подпис) на упълномощителя.
В този случай документът представлява обикновено пълномощно и има характер на подписан удостоверителен документ (оригинал), който следва да бъде разгледан.
Необходимо е да се има предвид, че:
- документ (електронен или сканирано копие на хартиен документ), който не е подписан с КЕП на упълномощителя, независимо дали е подписан с КЕП на пълномощника –НЯМА характер на надлежно подписан удостоверителен документ и остава без разглеждане
- документ - сканирано копие на нотариално заверено пълномощно, който е подписан с КЕП на упълномощителя или упълномощеното лице, ПРЕДСТАВЛЯВА заверено копие на нотариално заверено пълномощно.
- За да бъде приет и разгледан като нотариално заверено пълномощно, съответният акт за упълномощаване с нотариална заверка следва да бъде представен в НАП в оригинал, което се осъществява чрез изпращане по пощата или посещение в офис на приходната агенция. Ако не бъде предоставен оригиналът на съответния акт за упълномощаване, въз основа на постъпилото сканирано копие на нотариално заверено пълномощно, подписано с КЕП на упълномощителя или упълномощеното лице, може да се предостави достъп до услуги, за които се изисква обикновено пълномощно
Допълнителна информация - в сайта на НАП









