Бизнес

Акция на НАП за проверка на складова и касова наличност в над 13 000 фирми

От Националната приходна агенция започват проверка на над 13 000 фирми с нелогично високи материални запаси, държащи на склад, стоки за близо 8 000 000 000 лв., информираха от пресслужбата на приходното ведомство.

Служителите на Агенция за приходите започва проверки на дружества, в чиито баланси за 2017 г. има големи материални запаси спрямо приходите от продажби. Предстои да бъдат проверени близо 13 000 дружества, като инспекторите на приходното ведомство ще извършват и инвентаризации на място, за да установят точното количество на стоките.

Според анализа на експертите, при определено съотношение на материалните запаси и продажбите възниква съмнение, че част от тях са отдавна продадени без документи, като не са платени дължимите корпоративен данък и ДДС. На всички фирми в рисковата категория са били изпратени писма още в края на миналата година, с възможност в едномесечен срок да извършат доброволна корекция, допълват още от НАП.

Продължава и контролната кампания на НАП спрямо фирми с голяма касова наличност. Година след началото на проверките на НАП, сумата, налична в касите на дружествата е намаляла с 5 млрд. лв., като службата отчетита увеличение на данъка върху дивидентите с над 130 млн. лв.

Проверките през последните месеци на 2018 г., са констатирали сериозни нарушения като – наличност в касата на 21 лв. при стойност по отчет над 200 000 лв., както и внасяне на средства в деня преди инвентаризацията на касата и изтеглянето им на следващия ден. На проверяваните фирми са били възложени ревизии за 5 години назад. Предстои да бъде направена инвентаризация на касова наличност на още на стотици други, предупреждават от НАП.

„Материалните запаси имат голям фискален потенциал. Ще насочим в тази кампания достатъчно ресурс, за да осигурим спазването на закона, продължаваме непрекъснато и с проверките за касови наличности, като основната ни цел е подпомагането на доброволното спазване на задълженията от страна на икономическите оператори.“, коментира Пламен Димитров – заместник-изпълнителния директор на НАП, по повод кампанията.

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *