Сряда, 20 ноември 2024

20.11.2024

Последвайте ни

Зорница Михайлова: Нужен е засилен контрол, а не разширяване на "синя зона" в Добрич

Тя е категорична, че се предлага платено паркиране на терени, които не са паркинги, и това е нарушение на общинска наредба

Общинските терени, където няма изградени паркинги, да отпаднат от предложението за разширяване на обхвата на зоните за платено паркиране. За другите зони – да се предложи вариант, който да облекчава живущите. Около това предложение на председателя на ПК "Обществен ред и сигурност" Зорница Михайлова единодушно се обединиха присъстващите на заседанието днес членове на комисията.

Михайлова подчерта, че се предлага сериозно разширяване на „синя зона“ в централната градска част на Добрич, като то включва и междублокови пространства.

Заместник-кметът по „Устройство на територията“ инж. Мирослав Игнатов и Радуш Радушев – ръководител „Зони за платено паркиране” обясниха, че основната цел на предложението е облекчаване на гражданите и осигуряване на нормалност при паркирането. В Добрич в момента има около 54 000 леки автомобила, които са собственост на около 33 000 физически лица, което допълнително затруднява движението в централна градска част.  

„Това е предложение. Не означава, че ще стартира от първи януари. Ще бъде внедрявано поетапно. Ще се съобразим с предложенията, които се правят по време на общественото обсъждане“, посочи Радушев.

Инж. Игнатов обясни, че това са проблеми, които ще бъдат решени в генералния план за движението на Добрич, но не е ясно кога той ще бъде актуализиран и проработи

„В момента с тези паркинги не можете да разширявате „синя зона“, защото те не представляват паркинги“, каза Зорница Михайлова. И цитира общинската наредба, според която платено паркиране може да се въвежда само върху съществуващи паркинги, а не върху чакъл или зелена площ. „За да може да въведете зона за платено паркиране на тези места, те първо трябва да станат паркинги. В момента те не са паркинги, а общински терени, и върху тях не могат да се предлага платено паркиране“, каза тя. И предупреди, че, ако се предложи това, което сега се предлага, ще е в нарушение на наредбата и ще бъде върнато от областна управа. Затова предложи тези нови паркинги да отпаднат от обхвата на предлаганото разширение на „синя зона“. Едва след като те бъдат направени паркинги, да бъдат предлагани поетапно.  

Зорница Михайлова подчерта, че контролът по отношение на паркирането в града е изключително занижен. „И, ако по този начин ние ще обременяваме гражданите, за да си решим проблемите с трафика и паркирането, отново ще бъде неефективно. Общинска полиция трябва да е на терен и да следи за неправилно паркиране. Така ще влязат и приходи в общината от санкции при неправилно паркиране. Само че контролът го няма“, подчерта Зорница Михайлова.

„Към момента готовността на Общината да въведе платено паркиране в тези 11 зони е много малка. Когато Общината направи терена паркинг, тогава ще предложите разширение и включването на тези нови паркинги“, каза тя и призова Общината сериозно да помисли за изграждане на нови паркинги.

„Вървим в посока да има безплатен абонамент в „синя зона“ за всяко семейство за първи автомобил. Правим проучване за начин, по който да гарантираме мястото на гражданите, обясни Радушев.  

Зорница Михайлова бе категорична, че това предложение трябва да се направи заедно с разширяването на обхвата на „синя зона“, да се обсъждат едновременно.

По думите на общинските съветници предложението на Общината да се одобри разширяването на зоните за паркиране с нови, които не са готови да бъдат паркинги, а да се обяснява, че въвеждането ще става поетапно, е като разписване на бял лист, с което се дава право на Общината да прави каквото иска.

c