Събота, 27 юли 2024

27.07.2024

Последвайте ни

Антоанета Иванова, директор ТП на НОИ Добрич: Най-важна е удовлетвореността на гражданите

Новият директор на Териториалното поделение на Националния осигурителен институт в Добрич Антоанета Иванова пред Про Нюз Добрич:

Г-жо Иванова, след встъпването Ви в длъжност наложи ли се и извършвала ли сте промени - кадрови и организационни?

Преди всичко трябва да е ясно, че дейността на Националния осигурителен институт, респективно и на неговите териториални поделения е пределно  ясно регламентирана в Правилника за организацията и дейността на НОИ, така че не може да се очакват драматични промени, а и нищо за момента не го налага. Досегашният директор на ТП на НОИ - Добрич остана в системата и работим съвместно в добри професионални отношения. Не съм правила и нямам намерения да правя никакви кадрови промени. Екипът се състои от изградени с годините и опита професионалисти, които търсят съдействието ми основно за уточняване на оперативно възникнали въпроси по време на работния процес.

Една промяна направих след анализ и сондиране на мнения и без да я нарека точно организационна, със сигурност е полезна за хората – промяна на мястото за подаване на заявленията за отпускане на пенсии. То вече се извършва в по-приветлив салон за обслужване в сравнение с предишните гишета, до които гражданите имаха много по-ограничен достъп. Сега колегите са в същата сграда, на същия етаж, но в помещение с повече светлина, на по-широк терен и с открит достъп за гражданите. Обособени се седящи места за посетителите с работеща климатична система и банки за попълване на документите. Доволна съм, че тази промяна се приема положително от страна на потребителите на услугите на НОИ в града.

Предвиждате ли промяна в начина на работа с клиентите на ТП на НОИ - Добрич?

Тук просто ще продължа мисълта си с вече описаната новост и веднага ще кажа, че промените имат смисъл, ако са в интерес и на служителите, и на гражданите. Колегите, които се занимават с отпускането на обезщетения за временна неработоспособност, майчинство, безработица, както и приемащите документи за отпускане на парични обезщетения и помощи, вече се помещават на едно и също място - в сградата на поделението на ул. „Даме Груев“ №6, етаж 2, корпус 2.

Служителите от отдел „Отпускане на пенсии“ продължават да са помещават на същия етаж в сградата на ул. „Даме Груев“ №4, но както споменах вече са в помещение с повече светлина, на по-широк терен и с открит достъп за посетителите. За кандидат-пенсионерите на видими места сме поставили попълнени образци на всички видове заявления, както и разяснения на действащото законодателство по отношение на пенсиите. 

Подобни улеснения за потребителите на услугите на НОИ присъстват и в изнесените работни места на института в Балчик, Каварна, Генерал Тошево и Тервел. За удобство на жителите на тези населени места и на селищата около тях, освен прием на заявления за отпускане на парични обезщетения, в офисите има възможност за издаване и на широко ползвания вече ПИК на НОИ за достъп до услугите на института през интернет. Два пъти месечно пък се приемат документи за отпускане на пенсия - на 15-то и 30-то число всеки месец.

С цел още по-голямо улеснение на потребителите съвсем скоро планираме инсталирането на физическо ПОС-терминално устройство, с което обслужването ще става още по-бързо и по-удобно за клиентите.

На първия етаж в офиса ни на ул. „Даме Груев“ №4 вече обособихме деловодство, в което работят колеги, които извършват техническата дейност по приемането на входяща поща, приемането на заявления за предоставяне на данни от осигурителния архив на НОИ и извеждането и изпращането на изходящата кореспонденция. Тук лицата получават и информация по въпроси, свързани с движението на техните преписки както за пенсии, така и за обезщетения.

За по-лесен достъп до институцията обособихме паркомясто за инвалиди в непосредствена близост до централния вход на сградата, за да могат хората със специални потребности да ползват предоставяните от нас услуги без да изпитват каквито и да е трудности от технически характер.

Кои са основните проблеми, за които клиентите от областта търсят помощ от екипа на ТП на НОИ - Добрич?

По отношение на пенсиите въпросите им са предимно за това кога могат да упражнят правото си на ранно пенсиониране и какви документи са необходими за доказване на стаж в чужбина. Осигурените лица се интересуват най-вече от условията за ползване на майчинство, сроковете и условията за изплащане на парични обезщетения за безработица, както и кога ще им бъде изплатено съответното обезщетение. След увеличението на пенсиите от 1 юли т.г. много граждани посещават офиса ни, за да си получат разпорежданията за новите размери на пенсиите си.

Каква е основната цел, която си поставяте като директор на ТП на НОИ - Добрич?

Голяма част от усилията ми ще са насочени и вече са насочени към надграждане и развитие на качеството в обслужването на гражданите. Ще разчитам и на директен контакт с тях, като всеки вторник ще имам приемни дни между 9.00 и 12.00 часа, след предварително записване на тел: 058/651001. Ще държа много на предоставянето на навременна и достоверна информация, касаеща пенсии, обезщетения и помощи. Стремежът ми е с услугите, които предлагаме, да гарантираме точната и ясна информираност на клиентите на ТП на НОИ – Добрич, защото най-важна е удовлетвореността на клиентите. Тя може да бъде постигната само с подобряване на качеството на обслужване, усилия и решения за съкращаване на времето за обслужване, произнасяне във възможно най-кратки срокове за всяка една от преписките, а дори и чрез въвеждане на система за управление на опашките, която знам, че функционира в други териториални поделения на института.

c