Култура

Изложбата „Истинност, Доброта, Търпение” ще гостува в “Двореца”

Духовност и изкуство са вплетени в изложбата „Истинност, Доброта, Търпение”, която ще гостува в Културен център “Двореца” – гр. Балчик, информираха от културното ведомство. Основоположник и един от основните автори на творбите е професор Кунлун Джан, завършил Института по Изкуства на Китай със специалности “техники на рисуване с маслени бои”, “китайска живопис” и “скулптура”.

Много от идеите, мечтите и въжделенията, оставени от създателката на лятната кралска резиденция, издигната на белия балчишки бряг, пряко кореспондират с общочовешките философско-астрални източни внушения и намират великолепен пореден пристан в изваяната от камък, балчишка галерия.

Откриването на изложбата ще бъде на 30 март  от 17:00 ч. в “Каменна зала” на КЦ „Двореца” и ще остане отворена за посетители до 8 април 2018 г.

В пътуванията си по света, изложбата е докоснала множество хора, освен с изяществото на платната, така също и с идеалите на своите философски послания – споделят в официалният сайт на Фалун Дафа.

От 2004 г. международната изложба „Изкуството на Джън-Шан-Жен“ е била представена в над 800 града в над 50 държави в Европа, Северна и Южна Америка, Азия, Африка и Океания, включително:
ЕВРОПА: Австрия, Белгия, България, Великобритания, Германия, Гърция, Дания, Ирландия, Испания, Италия, Канарски острови, Кипър, Латвия, Литва, Молдова, Норвегия, Полша, Румъния, Русия, Словакия, Турция, Украйна, Унгария, Финландия, Франция, Холандия, Хърватска, Чехия,
Швейцария, Швеция
СЕВЕРНА АМЕРИКА: Канада, Мексико, САЩ
ЮЖНА АМЕРИКА: Аржентина, Бразилия, Еквадор, Колумбия, Перу, Чили
АФРИКА: Южна Африка
АЗИЯ: Израел, Индонезия, Малайзия, Русия, Сингапур, Тайван, Тайланд, Южна Корея, Япония
ОКЕАНИЯ: Австралия, Нова Зеландия

Основателят, Професор Кунлун Джан е завършил Института по изкуства на Китай и се специализира в техники за рисуване с маслени бои, китайска живопис и скулптура. Заемал е длъжността Директор на Института по скулптура към Художествения институт на Шандун, както и Директор на Института по изследване на скулптурата. В Китай многоуважаваният проф. Джан е бил затворник на съвестта заради това, че е последовател на духовната медитативна практика Фалун Дафа (Фалун Гонг).
Той е бил многократно арестуван, ставал е жертва на побои и електрошокове и в крайна сметка е бил осъден на три години затвор. През 2001 г. чрез усилията на приятели и на канадското правителство той най-накрая е освободен и получава убежище в Канада.

Чрез практикуването на Фалун Дафа, Джан придобива дълбоко проникновение за истинския смисъл на живота и вселената. Неговата практика за самоусъвършенстване и преживяванията му на живот и смърт му осигуряват голяма част от вдъхновението за по-новите му творби. След като се установява в Канада, Джан дава клетва да не позволява неговата история – както и тази на милиони други практикуващи Фалун Дафа – да остане нечута. Събирайки художници, които са поели по същата духовна пътека, Джан сформира сега съществуващия Център за традиционно културно изкуство и започва да развива колекция от творби, базирани на добродетелите Джън, Шан, Жен (Истинност, Доброта, Търпение).

Международната изложба „Изкуството на Джън-Шан-Жен“ (Истинност-Доброта-Търпение) е необикновено разчувстваща, лична и вдъхновяваща изложба, представяща в детайли както вътрешния духовен живот, така и трагедията с нарушаването на човешките права. Реалистични маслени картини и китайски акварел от предимно китайски художници ни представят уникално прозрение в духовната практика Фалун Гонг, още наричана Фалун Дафа. Тя понася зрителите на пътешествие през седем теми – от духовното начало през красотата и просветлението, открити чрез практиката, до несправедливото и безмилостно преследване и нататък през мирната съпротива, към темите за кармичното възмездие, спасението и най-накрая до момента на избор.

Разказването на истории отдавна е една от най-големите радости на изящното изкуство, а способността на тази изложба да пресича културни, езикови и етнически бариери се подсилва с всяко следващо изложение. Вдъхновени от традиции и божественост, художниците рисуват – често в сътрудничество – истории, лично преживени от тях или споделени им от практикуващи Фалун Дафа от целия свят. Художниците са също така отдадени да възродят значението на изящното изкуство и морала за хората в обществото. В тази връзка, като основен изобразителен стил е избран неоренесансът (реалистични маслени картини), заради разказвателните му способности, достъпността му и най-вече – неговата чистота.

Традиционно по време на изложбата има представяне на практиката Фалун Дафа и демонстрация на петте медитативни упражнения. Историята на Фалун Дафа започва с обяснението как г-н Ли Хонгджъ е организирал семинари в основните китайски градове през 1992 г., как само за седем години практиката е привлякла около 100 милиона последователи, какви са били признанията и наградите от китайското правителство през това време и какъв е здравният ефект от следване на принципите на Фалун Дафа и от изпълнение на упражненията. Основните принципи на Фалун Дафа върху които се акцентира са: Истина, Доброта, Търпение, както и същността на практиката.

 

Творбите в тази изложба са създадени от разнообразна група художници. Чрез практикуването на Фалун Гонг, древна китайска медитативна практика, те са се подобрили физически и духовно, задълбочили са разбирането си за живота и вселената, намерили са своята „истинска същност”. Тяхната практика за самоусъвършенстване отговаря на търсенето им на едно по-дълбоко значение на изкуството и живота. Тази изложба споделя техните разбирания и лични преживявания.

Някои художници избират да изследват значението на живота. Техните творби възхваляват божественото и се задълбочават във въпросите за добро и зло. Художествените им усилия не са насочени единствено към удовлетворяване на сетивата; тези художници търсят по-висока мъдрост и истина. Това е изкуство, което издържа изпитанията на времето. Те не създават изкуство заради самото изкуство, а го използват като начин да разкриват и разпространяват истината. Тяхното изкуство надминава земната красота и пречиства човешката душевност.

 

13 май е обявеният за Световен ден на Фалун Дафа

Ренесансовият период, често наричан „Златната ера на изкуствата”, извървява пътя от откриването на Земята до откриването на Небесата. Голямо значение се отдава на литературата, историята и моралната философия на класическата античност. Този период е вдъхновил и развитието на нов стил в рисуването, скулптурата и архитектурата. Линейната перспектива и реализмът са отличителните черти на ренесансовото изкуство, наблягайки на внимателното наблюдение на светлината и природата с цел да се изрази тяхната красота. През този период се усъвършенства техниката на маслените картини.

Основавайки се на тези принципи, „Изкуството на Джън-Шан-Жен“ (Истинност-Доброта-Търпение) и неговият неоренесансов стил не само ги следват, но и развиват и продължават да работят върху играта на светлосенките, усъвършенстват геометрията и линиите с цел да задълбочат значението и добавят същността на емоцията към обекта на картините. Също така разкриват многото истории
на Изтока, разширявайки тематиката и разкривайки историята на настоящето, като същевременно въплъщават „йерархическата верига на съществуването” на място, дух и материя, както и отразяват структурата на макрокосмоса чак до микрокосмоса и мястото на човека в него. С други думи, ренесансовото изобразително изкуство е свързването на душа и материя за създаването на непреходни творби на изкуството.

Истинност–Доброта–Търпение е характеристика на вселената, крайъгълният камък на човешкия морал, както и основата на мира и свободата. Тя надминава време и пространство, религия и политика. Още от древността хората са изследвали загадките на живота, човешкото съществуване и мястото на човека в света на прородата. Традиционната китайска култура се основава на хармонията между човек и природа, подходящия момент и благоприятното пространство.

 

 

 

 

 

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.