Събота, 21 декември 2024

21.12.2024

Последвайте ни

Областният управител на Добрич се срещна с граждани и ръководството на „ВиК Добрич“

Румен Русев препоръча на водното дружество своевременно да подава информация към населението, а на представителите на жителите на Добрич да осъществяват градивен контрол

Областният управител Румен Русев препоръча на ръководството на „ВиК Добрич“ да подобри каналите за комуникация и своевременно да подава информация към населението, а на представителите на жителите на Добрич да осъществяват коректен и градивен контрол. Областният управител обеща пълно съдействие при необходимост както на водния оператор, така и на гражданското общество, за да се подобри качеството на услугата.

Румен Русев проведе среща на която покани и присъстваха представители на гражданското общество в Добрич, които изразяват недоволство от качеството на водоподаването в различни райони на града, и ръководството на „ВиК Добрич“ АД в лицето на изпълнителния директор Николай Николов, административния директор Маргарита Георгиева и главния инженер на дружеството Димитър Радушев.

Няколко бяха основните въпроси, които гражданите поставиха – на какво се дължи намаленото водоподаване и липсата на такова в различни части на града; колко е срокът за отстраняване на авария, след подаване на сигнал за такава; защо подадени сигнали за аварии с месеци не се отстраняват; чие е задължението за възстановяване на пътната настилка след отстраняване на авария; чия е отговорността за отстраняване на проблеми след реализирания воден цикъл. Не на последно място гражданите на Добрич искаха да знаят има ли воден режим и настояха за подобряване на комуникацията.

Изпълнителният директор на „ВиК Добрич“ АД г-н Николай Николов и главният инженер Димитър Радушев дадоха максимално изчерпателни отговори на поставените въпроси, като не скриха, че дружеството има сериозни затруднения и множество проблеми. „Като ново ръководство виждаме и осъзнаваме ясно какви са пропуските в работата ни и се стараем да подобрим работата на всички нива и във всички отдели. Не бяхме подготвени за толкова дълга профилактика, като време, на съоръженията от страна на „Енерго Про“, което доведе до смущения във водоподаването в града през последните дни“ – каза Н. Николов, като допълни, че високите температури и повишената консумация на вода допълнително са допринесли за нарушеното водоподаване. Изпълнителният директор на „ВиК Добрич“ и екипът му увериха гражданите, че се работи по подобряване на процесите – по-бързо отреагиране на сигналите за авария, подобряване на информацията за местата и районите с нарушено водоподаване, като Н. Николов препоръча да се следи актуалната информация на сайта на дружеството - https://vikdobrich.bg/Info/BreakDownIndex

Той допълни, че се обсъжда в момента и се търси оптимален вариант за въвеждане и на още един дигитален информационен канал, за който своевременно след изработката му, хората ще бъдат осведомени. 

По отношение на проблемите в резултат на реализирания воден цикъл от водното дружество заявиха, че тъй като обектите са в гаранционен срок, а бенефициент е общината – то сигналите трябва да бъдат подавани към Община град Добрич.

В резултат на конструктивния диалог областният управител Румен Русев препоръча на ръководството на водното дружество да подобри комуникацията и своевременно да подава информация към населението за нарушения във водоподаването. Обръщайки се към гражданите, Румен Русев изрази надежда, че упражнявайки правото си на потребител на услугите на ВиК, ще бъдат градивен и коректен партньор при контрола, който осъществяват, като добави, че е готов да окаже пълно съдействие, както на жителите на града и областта, така и на водния оператор, за да се подобри услугата за всички.

c