Събота, 20 април 2024

20.04.2024

Последвайте ни

Хотелиер от Кранево: Има видими резултати от работата на служебния министър на туризма

Представители на туристическия бранш в Кранево са впечатлени от работата на Министерството на туризма през последните месеци, откакто то е под ръководството на служебния министър Илин Димитров. Хотелиерите са доволни от лесната комуникация на ниво министър, зам.-министри и директори на дирекции, от модерните методи за реклама на туризма, от дигитализацията и прозрачността в работата на ведомството.

„От 15 години съм в бранша и за последните три месеца видях развитие, каквото не е имало през тези 15 години. Ние често критикуваме, но ето сега, когато сме доволни, също трябва да го кажем. Явно е, че проблемите в сектора вече започват да се решават“, заяви за Про Нюз Добрич управителят на комплекс „Добруджа“ в Кранево Люцкан Малджиев.

Той и други негови колеги от бранша са на мнение, че има видими резултати от работата на министър Димитров.

Илин Димитров

„За първи път виждам такава добра рекламна кампания за българския туризъм. Страната участва в престижни туристически изложения, като тези в Лондон и Арабските емирства. Министерството се насочва към нови канали, иновативни за България. Харесва ни това, че ще се привличат чуждестранни инфлуенсъри за реклама на нашия туристически продукт“, посочи Малджиев.

Става въпрос за идеята да се предлагат тематичен турове за чуждестранни представители на печатни и електронни медии, блогъри, влогъри и инфлуенсъри от целеви и перспективни пазари. Министерството на туризма вече обяви обществена поръчка за организиране на такива турове.

Браншовиците са доволни и от това, че плащанията за подслон на бежанци вече са урегулирани. Вчера хотелиерите са си получили средствата за септември, иначе преди е имало бавене на плащанията. „Много добро впечатление прави и това, че проблемите, които имахме с подаване на документи за бежанците, вече се отстраниха, документите се подават дигитално, чрез системата за сигурно електронно връчване и веднага се получава отговор, че са приети. За дигитализация на системата се говори от много години, но сега вече виждаме, че се случва“, допълни Малджиев.

По думите му досега хората от сектора много трудно са стигали до контакти в министерството, защото „там никой не вдигаше телефоните“. „В момента успяваме да стигнем и до министъра, и до зам.- министрите, и до директорите на дирекции. Министър Димитров е браншовик, експерт и това също е за първи път“, казва хотелиерът.

c