Четвъртък, 25 април 2024

25.04.2024

Последвайте ни

Какво е Instagram и инфлуенсър маркетинг – разказва Невяна Станиславова от Добрич

Instagram бързо надхвърли първоначалната си идея на забавно приложение за деца и младежи и се превърна в сериозен маркетинг инструмент за съдържание, продажби и увеличаване на аудиторията за марките. Това е една от най-популярните социални мрежи на планетата, с над 1 милиард потребители.

Какво точно е „маркетинг на влиянието“ или “инфлуенсър маркетинг”?

Инфлуенсър е производна на глагола Influence – повлиявам, оказвам въздействие или в този случай – хора, които имат силно влияние в социалните мрежи, голям брой последователи, хора, на които поведението и мнението им винаги е забелязвано и вземано под внимание.

3D Instagram application logo background. Instagram social media platform.

Днес Ви срещаме с Неви, както я наричат приятелите. Невяна Станиславова е микро инфлуенсър, родом от Добрич, но живее и работи във Варна. В Instagram е малко след стартиране на приложението, като с времето започва да го превръща в част от ежедневието си, а вече и с работни ангажименти. Неви е модел, интересува се от козметика, мода, спорт, пътувания, здравословен начин на живот… Със своите мнения, препоръки и съдържание, които тя публикува, вече има над 16 хил. последователи.

Какво прави Неви и как точно се случват нещата, разказва самата тя. „Здравейте, за мен е голямо удоволствие да се запознаем и да Ви разкажа как преминават различни кампании в Инстаграм. Марки или брандове, които са свързани с мода, спорт, здравословно хранене - изобщо такива, от които се интересувам, осъществяват контакт с мен, като ми пишат какви са идеите, целите и концепциите им. Ако това е нова или непозната за мен марка, запознавам се изцяло с нея, изпробвам продуктите или услугите и ако всичко е наред, се съгласявам да участвам, в зависимост от активностите. Правим различни видове игровизации с награди, въпросници, представям цялостно марката пред моите последователи. Работя и с рекламни агенции, една от тях е Green Box. Те ми се обаждат и ми представят концепцията и целите на определена кампания и заедно правим страхотни и интересни неща, за които получаваме изключителни положителни отзиви от хората, което пък ни мотивира да се развиваме и да правим още по-добри проекти. Иначе си имам календар за публикации, за препоръки на определени актуални продукти, за въпросници… Така ми остава време да помисля за бъдещи интересни неща, които бих могла да представя на моите последователи“.

От Green Box, допълват, че микро инфлуенсърите като Неви от година на година продължават да трупат влияние. С по-малка, но лоялна база от последователи - стандартно до 20К последователи, тази група инфлуенсъри може да бъде много ефективна, тъй като нивата ѝ на ангажираност стандартно са по-високи. Предвид че микро инфлуенсърите създават свое собствено съдържание и управляват акаунтите си директно, публикациите им са консистентни, предават автентичност и отразяват личността им. Именно затова изборът на подходящ микро инфлуенсър спрямо бранда е много важен, подчертават от Green Box. Микро инфлуенсърите също така са по-отворени към експерименти и могат да направят рекламата да не изглежда като реклама. В кампаниите с микро инфлуенсъри брандовете могат да предадат желаните от тях послания ефективно, бързо и по-ниско бюджетно.

c