Водещи новини - дясно Общество Тервел

Зам.-кметът на Тервел Велчо Велчев: Зад мен стои един страхотен екип от професионалисти

Зам.-кметът на Тервел Велчо Велчев е роден на 18 март 1993 г. Завършил е Стопанска академия „Димитър А. Ценов“ в Свищов, бакалавър по специалността „Стопански и финансов контрол“. Средното си образование завършва в ПГТО „Дочо Михайлов“ в Тервел с придобита квалификация „Техник по автоматизация – III-та степен“. От 2012 г. до 2019 г. развива собствен бизнес. Първи мандат заместник кмет по „Регионално развитие и хуманитарни дейности“.

– Г-н Велчев, каква е равносметката Ви почти една година след встъпването Ви в длъжността зам.-кмет на Община Тервел?

– Работим вече почти единадесет месеца. Струва ми се, че времето лети. Включихме се при приключване на работата, която Общината беше планирала за 2019 г., започнахме зимата на 2020-а с малки ремонти на публични сгради, преминахме през трудните месеци на извънредното положение, когато всяка община трябваше да се справи сама, така че да създаде възможно най-безопасната среда за своите граждани, бяхме всеки ден на местата си, като не отложихме и нищо от това, което преди пандемията бяхме планирали да направим. Имахме трудни моменти, имахме и поводи за радост, но като направим равносметка, мисля че първите ни месеци в този мандат не бяха неуспешни за нас. В личен план успях да науча много, учех се в движение, наясно съм, че ми предстои да уча още. Сигурен съм, че много хора оценяват обективно свършеното от нас през последните месеци, но знам, че има такива, които очакват много повече от нас. Успяхме да помогнем и съдействаме на много граждани, ще продължим да помагаме на други. Борбата ни за едни по-добър град и община тепърва започва, но с упоритост, работа и търпение съм сигурен, че ще преодоляваме трудностите. За наша радост, наследихме една финансово стабилна община, с множество  звена и услуги за града и селата, с много опит в ползването на европейски средства, изградена в сегашния си вид с много труд и отговорност от предишното ръководство. Задачата да не намаляваме темпото и обемите на работа за просперитета й е наша отговорност – на новия екип, в който за моя радост, работят утвърдени в общинските дейности професионалисти и така приемствеността в работата ни е от голяма полза.

– Какви предизвикателства постави пред Вас ресорът, който поехте  като зам.-кмет? 

– Със сигурност повереният ми ресор изисква огромна отговорност, екипен дух и  работа с големи групи от хора. За моя радост, зад мен стои един страхотен екип от професионалисти в лицето на общинска администрация, които ми помогнаха за бързото навлизане в работата и справянето с ежедневните проблеми, които възникват. Динамичните и променливи ситуации, които се появяват в ежедневието ни, понякога са диаметрално противоположни. Случвало се е в рамките на не повече от час да имаш обръщение към граждани на публично събитие и няколко минути по-късно да се озовеш на покрива на сграда, за да бъдеш част от решението за бъдещия ремонт. Никога не съм си представял, че работата като заместник- кмет е толкова отговорна и обхващаща такъв широк диапазон от проблеми в града и по селата, изискващи адекватни и бързи решения. Водещо за мен е, че хората разчитат на нас и ни имат доверие за справянето с всякакъв вид предизвикателства, затова правим всичко възможно да не ги подведем и ще оправдаем подкрепата, която ни гласуваха по време на местните избори – дори тогава, когато става дума за неща, надхвърлящи задълженията ни като общинска администрация.

– Какво успяхте да свършите до момента и в каква посока са амбициите Ви?

– Ние приехме пандемичната ситуация от една страна като допълнителна работа, а от друга – като допълнителна възможност да направим неща, за които в „нормална“ година не би ни останало време. Въпреки трудната и непредвидима обстановка успяхме да изпълним капиталовата ни програма, включваща и асфалтиране на множество улици и междублокови пространства. „Преобразихме“ много изоставени кътове в красиви места за отдих и игри на открито.Използвахме наличието на свободен персонал в детските заведения, за да организираме работа по естетизиране на дворни пространства и помещения в детските градини и ясли. Смятам, че правим всичко възможно да ограничим разпространението на COVID-19, като организирахме дезинфекцията и хигиенизирането не само на основните и натоварени места в града, но и в най-големите села. Не сме прекратявали редица от мерките, които са от полза в тази посока от март до сега. Със сигурност не можем да попречим на разпространението на болестта, но можем да помогнем на хората да срещат по-малко рискови фактори на обществените места. Извършихме частични ремонти на множество сгради и обекти с минимални финансови ресурси. Благодарение на нашите сръчни служители успяхме да подобрим и направим много неща, без изразходването на допълнителни средства. Зареждаме се положително като откриваме забравени и занемарени кътчета в града и селата и ги превръщаме в красиви местенца за деца и възрастни. Със сигурност основният проблем на общината вече не е лошата инфраструктура, както е било в предходните мандати, а липсата на достатъчно инвеститори, чиито производства изискват наемане на работна ръка. Ако бъдем обективни обаче трябва да кажем, че често търсене на кадри има, но липсват хора с нужната квалификация. Голяма част от безработните не са квалифицирани, което намалява шансовете за решаване на проблема. Мисля, че с повече усилия от всички страни (Община, бизнес, училища, Бюро по труда) това ще се променя и младите хора които намират реализация в родните си места.

– В началото на учебната година сме. Тя стартира в  условия на пандемия, която постави редица изисквания пред  нас. Каква е готовността на Общината в тази насока?

– Учебната година стартира присъствено за всички деца и ученици, в една непредвидима обстановка. Смело мога да заявя, че общината има пълната готовност да се справи с всяка една ситуация, възникнала след старта на учебната година. За всички учители, непедагогически персонал и медицински лица са осигурени лични предпазни средства и  дезинфектанти. Закупени са безконтактни термометри за всички детски заведения, както и за медицинските лица, обслужващи училищата. Искрено се надявам учебните часове да бъдат присъствени през цялата учебна година, тъй като дистанционното обучение е непълноценно, най-вече за учениците до 4 клас, на които тепърва им предстои изграждане и придобиване на определени навици и умения.

– Обхватът на социалните  услуги в община Тервел е голям, но какви са приоритетите в тяхното функциониране и развитие?

– Нашето желание е да увеличим обема на предлаганите социални услуги. Дейността на Домашен социален патронаж е насочена към подпомагане на хората от третата възраст и тези, които се нуждаят от специални грижи и не успяват да задоволят своите потребности в домашна среда. Общо 210 души използват тази услуга, като предстои изграждането на Център за социални услуги в село Безмер, където ще се приготвя храна за децата от местните училище и детска градина, както и за възрастни хора от село Безмер и близките до него села. Ще продължи услугата „Топъл обяд“, от която над 100 нуждаещи се получават безплатна храна, доставена до дома им от наши служители. Имаме и патронажна грижа, която ползват възрастни хора и карантинирани като контактни на диагностицирани с Ковид лица.Разполагаме с добре подготвени специалисти, които са в готовност за разширяване на обхвата и подобряване функционирането на предлаганите услуги.

– Какви дейности бяха извършени през летните месеци за  подобряване условията  на в училища и детски заведения на територията на общината?

– По време на извънредното положение в страната всички сгради в сферата на образованието бяха освежени и почистени от персонала, работещ там. Създадени и обновени са много кътове за деца и като цяло беше подобрена материалната база на детските учебни заведения. В две от училищата е направен ремонт на покривите, съответно основен в училището в село Зърнево, който вече приключи и частичен в Средно училище „Йордан Йовков“. Предстои закупуването на модулна оранжерия, моторна фреза и дизелов отоплител за създаване на учебна градина за паралелката по озеленяване  в обединеното училище село Орляк. В защитеното училище в село Нова Камена ще бъде изградена външна детска площадка по проект от Държавен фонд „Земеделие“. Закупена е нова блок-печка за кухнята-майка в Детска градина „Здравец, а в Детска градина „Първи Юни“ е извършен ремонт на покрива, който беше разрушен от проливните дъждове и ветрове. Там е подменен и разширителният съд за локалното парно. В село Орляк и в село Градница имат нови детски съоръжения по проекти на ПУДООС. От първи септември детските градини и детска ясла в общината са напълно безплатни за всички деца, което мисля, е крачка в добра посока.

– Голяма част от младите хора у нас са разочаровани и не вярват, че нещата могат да се подобрят към по-добро. Всички търсят вината в държавата. Каква е Вашата гледна точка?

– Всеки има право да изразява своята позиция, но най-лесно е да обвиняваме някой друг за нашите неуспехи. Съгласен съм, че нещата в държавата ни не са цветущи, но лично аз не разбирам хората, които си стоят вкъщи, оплакват се и чакат някой друг да им реши проблемите. Няма как да стане. Успехите не идват сами, идват с цената на много труд, целеустременост и търпение. Дори понякога да има моменти, когато търпението се изчерпва, мотивацията липсва и се губи смисълът на всичко, трябва да запазим вяра в себе си и целта си. Ние, младите, сме бъдещето на България, ако се оплакваме и търсим вината в някой друг, нищо хубаво не ни очаква. Виждате как е в Община Тервел, като изключим мен, имаме млад председател на Общинския съвет, имаме нови млади учители, млади директори на детски градини, много млади хора, поели риска да развиват собствен бизнес, земеделци и такива, които са решили да работят и да се борят за своята успешна реализация, без да се оплакват и търсят вина в някой друг. Това е начинът нещата в държавата ни да се подобрят и младите да бъдат в основата на промяната.

източник: в. “Тервел”

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *