Общество

Специалисти защитават новото туристическо лого на Добрич

Продължава дискусията „за” и „против” новото туристическо лого на Добрич. Ани Калчева се обърна към Про Нюз Добрич, за да изрази своето мнение по повод публикацията ни за това, че отхвърлен проект за туристическо лого на Добрич обра овациите на гражданите.

Припомняме, че мощен положителен отзвук предизвика публикуването в социалната мрежа на един от отхвърлените проекти за туристическо лого на Добрич – този на Михаел Михалев. Той е един от участниците в конкурса, който изпрати и възражение след обявяване на резултатите.

Ето какво написа нашата читателка Ани Калчева:

Одобреното от комисията туристическо лого на Добрич

„Искам да изкажа мнение във връзка с ваша статия за отпаднало туристическо лого на Добрич.
Аз също съм графичен дизайнер и за разлика от Михаел практикувам тази професия от 14 години, в град Добрич и в чужда компания.
Аз също съм учила Графичен Дизайн в Нов Български Университет и мога да ви дам за пример една случка от университета, която всеки път си напомням, когато правя лога, табели или други материали, свързани с реклама.
На лекция по графичен дизайн, имахме задача да правим лого на въображаема или съществуваща фирма.Избрах да правя лого на КК Албена.Нарисувах нещо като буква А, чертичката беше чайка, отзад имаше слънце и отдолу нещо като море, реших, че така идеално описвам курорта Албена.Тогава преподавателят ме извика и пред всички даде моето лого като пример какво НЕ ТРЯБВА да е едно лого. Обясни, че логото НЕ ТРЯБВА буквално да говори на хората (хората не са идиоти), едно лого НЕ ТРЯБВА да е претрупано с цветове, елементи, защото натоварва, трудно се помни и не е разпознаваемо. Едно лого трябва да е изчистено, идейно, с максимално прости форми, шрифта да е четлив.Замислете се за логата на големите компании, в повечето случаи са прост, четлив, изчистен шрифт и лек графичен елемент към него. Лошите компании претрупват логата си, там където не се доверяват на професионалистите, а на мнението на жената на шефа, на дъщерята на шефа и на леля Гинка, чистачката…..Имала съм много такива клиенти и това НЕ Е правилния подход да се създаде даден графичен продукт.

С ново лого Добрич ще бъде разпознаваем в туризма

Проектът за туристическо лого на Михаел Михалев

Да, тук става въпрос за туристическо лого и правилата са малко по-различни, но претрупването на елементи отдалечава от идеята за разпознаваемост.
Затова тази статия малко ме изуми.Това, че хората харесали във фейсбук шаренкото, буквално говорещо на хората лого, не означава, че това е добро предложение.
Новото лого, което е избрано, е учудващо добро попадение, избрано от професионалисти. Не изземвайте работата на компетентно жури и не натрапвайте на хората лошо предложение, повечето хора не са специалисти в тази област! Затова в България всеки сам си прави всичко, защото разбираме от всичко и резултата е потресаващ.Не съм съгласна! :)”

Друг наш читател В. Алексиев също коментира публикацията „Отхвърлен проект за туристическо лого на Добрич обра овациите на гражданите”.

Той сподели: „Прочетох разсъжденията на Михаел Михалев. Считам, че, на първо място, се е подвел по твърде разточителното описание относно изискванията на логото. Вероятно е решил, че с изобразяване на няколко от изброените аспекти ще покрие очакванията. На второ място се е ръзвълнувал от коментари на приятели и публика, които вероятно са привлечени от цветност и т.н. Може би, от там си е повярвал, че действително е създал нещо повече от другите, в това число и от победителя в конкурса.

Но!!! Следва да не бъркаме логото с илюстрация и специфичната за този вид изкуство разказвателност. Визирам: “…според него, едно лого трябва да разказва много неща за града…”. Като етимологията на думата лого/логотип означава мисъл. В развитието като вид изкуство, във времето е утвърдено, че качественото лого е синтез. Т.е. чрез пестелива и лаконична знакова форма да се даде по-голяма степен на информация. В самоафишираното предложение на Михаел Михалев няма нищо подобно. Прекомерното разточителстване с цветове привлича внимание, но крайния резултат е по-близък за декоративна илюстрация. В графичното оформление има немалко недостатъци, които са показателни за съществени пропуски в чисто професионално отношение. Съвсем добронамерено ще препоръчам на колегата да надгражда уменията си вместо да се впуска в самоизтъкване какво, кога, къде е правил и т.н. Вземането твърде насериозно, при съществени пропуски от професионално естество, води по-скоро до обратен ефект. Независимо от одобрението на приятелска аудитория и масова публика. Масовата култура е нещо по-различно от професионализма.

Отхвърлен проект за туристическо лого на Добрич обра овациите на гражданите

Избрания проект за туристическо лого има своите стилистични несъвършенства. Но е далеч, по-удачно съотносим към слогана, който е предхождащ като задължителен елемент в този случай”, заявява В. Алексиев, за когото също става ясно, че е дизайнер.

На 7 декември 2018 г. определено със заповед № 1304/08.11.2018 г. на кмета на Община град Добрич, 7-членно жури е провело свое заседание за избор на Туристическо лого на град Добрич. Участие в конкурса са взели общо 12 проектни предложения. Комисията се е спряла на проекта на Христо Викторов Христов, като отговарящ на всички конкурсни изисквания, посочиха от Общината.

Изборът е бил направен от комисия в състав: председател  доц. д-р Соня Алексиева – ръководител на секция „Туризъм” в департамент „Бизнес администрация” при Нов български университет град София (участвала онлайн), и членове: – проф. д-р Пламен Братанов – ръководител  катедра  „Индустриален дизайн” в Технически университет град Варна, Димитър Трайчев – художник, член на СБХ, Галина Миткова – началник отдел „Канцелария”, Богдан Добрев Богдев – член на Консултативен съвет по туризъм, Койчо Коев – майстор на художествена дърворезба, член на РЗК Добрич и Божидар Тонев – председател на съюза на художниците.

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *