Девет училища от област Добрич са предложени за иновативни през учебната 2019/2020 г.
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в доклад до Министерския съвет предлага проект на решение на МС за приемането на Списъка на иновативните училища за учебната 2019/2020 година. От документа става ясно, че реално новите училища, които кандидатстват за първи път и са одобрени за включване в Списъка на иновативните училища за учебната 2019/2020 година, са 113. Общо обаче 395 ще са иновативните училища за новата учебна година, а около 2400 са всички училища в страната.
Предложените за иновативни училища в област Добрич са:
- Основно училище "Христо Смирненски", Генерал Тошево
- Професионална гимназия по земеделие "Тодор Рачински", Генерал Тошево
- Основно училище "Стефан Караджа", Добрич
- Сдружение "Частна профилирана гимназия по туризъм и предприемачество Райко Цончев", Добрич
- Средно училище "Димитър Талев", Добрич
- Средно училище "Любен Каравелов", Добрич
- Средно училище "Свети Климент Охридски", Добрич
- Частно средно училище с профилирана подготовка по чужди езици и математика "Леонардо да Винчи", Добрич
- Средно училище "Стефан Караджа", Каварна
Иновативните училища са новост в българската образователна система и те бяха въведени с новия Закон за предучилищното и училищното образование.
Иновативните училища разработват и въвеждат нови дейности в организацията и съдържанието на обучението в класните стаи
Иновативните училища разработват и въвеждат иновативни елементи по отношение на организацията и/или съдържанието на обучението, организират по нов или усъвършенстван начин управлението, обучението и учебната среда, използват нови методи на преподаване, разработват по нов начин учебно съдържание, учебни програми и учебни планове.
Въвеждането и обмяната на иновации в образованието са възможност за изграждане на модерни училища, в които учениците могат да подобряват образователните си резултати, мотивацията си за учене, участието си в училищния живот и да развият креативното си мислене, различни компетентности и емоционална интелигентност чрез иновативни образователни процеси, методи на преподаване, училищно лидерство и нови учебни стратегии. В тези училища педагогическите специалисти получават възможности да анализират, експериментират и популяризират иновативните си практики и продукти.