Петък, 26 април 2024

26.04.2024

Последвайте ни

Девет училища от област Добрич са предложени за иновативни през учебната 2019/2020 г.

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в доклад до Министерския съвет предлага проект на решение на МС за приемането на Списъка на иновативните училища за учебната 2019/2020 година. От документа става ясно, че реално новите училища, които кандидатстват за първи път и са одобрени за включване в Списъка на иновативните училища за учебната 2019/2020 година, са 113. Общо обаче 395 ще са иновативните училища за новата учебна година, а около 2400 са всички училища в страната.

Предложените за иновативни училища в област Добрич са:

  • Основно училище "Христо Смирненски", Генерал Тошево
  • Професионална гимназия по земеделие "Тодор Рачински", Генерал Тошево
  • Основно училище "Стефан Караджа", Добрич
  • Сдружение "Частна профилирана гимназия по туризъм и предприемачество Райко Цончев", Добрич
  • Средно училище "Димитър Талев", Добрич
  • Средно училище "Любен Каравелов", Добрич
  • Средно училище "Свети Климент Охридски", Добрич
  • Частно средно училище с профилирана подготовка по чужди езици и математика "Леонардо да Винчи", Добрич
  • Средно училище "Стефан Караджа", Каварна

Иновативните училища са новост в българската образователна система и те бяха въведени с новия Закон за предучилищното и училищното образование.

Иновативните училища разработват и въвеждат нови дейности в организацията и съдържанието на обучението в класните стаи

Иновативните училища разработват и въвеждат иновативни елементи по отношение на организацията и/или съдържанието на обучението, организират по нов или усъвършенстван начин управлението, обучението и учебната среда, използват нови методи на преподаване, разработват по нов начин учебно съдържание, учебни програми и учебни планове.

Въвеждането и обмяната на иновации в образованието са възможност за изграждане на модерни училища, в които учениците могат да подобряват образователните си резултати, мотивацията си за учене, участието си в училищния живот и да развият креативното си мислене, различни компетентности и емоционална интелигентност чрез иновативни образователни процеси, методи на преподаване, училищно лидерство и нови учебни стратегии. В тези училища педагогическите специалисти получават възможности да анализират, експериментират и популяризират иновативните си практики и продукти.

c