Препоръки за привличане на широката общественост в изпълнението на политики
Медиите са партньор
Основната им цел е да информират обществеността, като предоставят на гражданите информацията, от която те се нуждаят. Медиите действат като „кучета-пазачи“, те информират за действията на правителството при злоупотреба с власт. Традиционните и онлайн медии се опитват да определят обществения дневен ред чрез лансиране на важни за гражданите въпроси, подлагайки ги на обществено обсъждане. В това си качество те осигуряват публичен форум за дискусии по въпроси, които са от обществен интерес или по теми със социална чувствителност. Успоредно с това те подпомагат изграждането на различни общности, като помагат на хората да се сплотят около общи каузи, да се идентифицират с различни граждански групи и да работят за решаване на социални проблеми – чрез гражданско участие и изразяване на съпричастност.
С тях нещата стават много по-прозрачни и най-вече хората реагират, защото научават. Първо е знанието, после е действието.
Основните комуникационни техники в процеса на убеждаване, в които се използват похватите на драматизация, статистически данни, ангажираност и публично застъпничество на известни личности, визуална интерпретация на рационални и емоционални апели и др.
Ø Постигнат е ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване за изграждане на партньорства за интегрирани териториални инвестиции и за широка обществена подкрепа;
Ø В резултат на изпълнените дейности по проекта се тества модел за ефективен диалог с гражданското общество, заинтересовани бизнеси, организации на гражданите, образователни и научни институции, медии, за да се предложат модели за партньорства на опита на община Тервел, които могат да бъдат мултиплицирани и на други територии с подобни нужди.
Ø Резултатите от проекта са доказателство, че партньорството с медиите гарантира прозрачност и публичност на дейностите. Те водят до активност у гражданското общество, което научава заложеното в застъпническата кампания, защото първо е знанието, а после действието.
Препоръки за привличане на широката общественост в изпълнението на политики:
Ø Всяка медийна кампания отправя послания, съобразени с целта, аудиторията и обхвата. Обикновено посланията са два типа – основно послание и адаптирано послание;
Ø Основната цел на медиите е да информират обществеността, като предоставят на гражданите информацията, от която те се нуждаят;
Ø Медиите действат като „кучета-пазачи“, те информират за действията на правителството при злоупотреба с власт;
Ø Традиционните и онлайн медии се опитват да определят обществения дневен ред чрез лансиране на важни за гражданите въпроси, подлагайки ги на обществено обсъждане. В това си качество те осигуряват публичен форум за дискусии по въпроси, които са от обществен интерес или по теми със социална чувствителност;
Ø Успоредно с това те изграждат различни общности, като помагат на хората да се сплотят около общи каузи, да се идентифицират с различни граждански групи и да работят за решаване на социални проблеми – чрез гражданско участие и изразяване на съпричастност.
Ø В други общински събития да се включи и награда за намаляване на отпадъка, някакви стимули за децата, а и за родителите. Може във всяка детска градина да се насърчи децата да носят растителен отпадък, който да изсипват в компостера, а с приключването на учебната година да има и награда за най-активните деца / родители. Общината трябва да използва резултатите от кампанията, за да постигне и в дългосрочен план намаляване на отпадъка.
Ø Устойчивостта на резултатите от кампанията ще се осигури с два вида материали, подготвени за двете целеви групи, и от формирана група за действия.
При реализация на застъпнически кампании следва да се използват основните комуникационни техники в процеса на убеждаване, в които се използват похватите на драматизация, статистически данни, ангажираност и публично застъпничество на известни личности, визуална интерпретация на рационални и емоционални апели и др.