Понеделник, 23 декември 2024

23.12.2024

Последвайте ни

С ново лого Добрич ще бъде разпознаваем в туризма

Определен е победителят в конкурса за туристическо лого на град Добрич - проектът на Христо Викторов Христов, съобщиха от Община Добрич. На 7 декември 2018 г. определено със заповед № 1304/08.11.2018 г. на кмета на Община град Добрич, 7-членно жури е провело свое заседание за избор на Туристическо лого на град Добрич, спирайки се на проекта на Христо Викторов Христов, като отговарящ на всички конкурсни изисквания . Изборът е бил направен от комисия в състав:
  • Председател на жури, доц. д-р Соня Алексиева – ръководител на секция „Туризъм” в департамент „Бизнес администрация” при Нов български университет град София (участвала онлайн)
    • и членове: - проф. д-р Пламен Братанов – ръководител  катедра  „Индустриален дизайн” в Технически университет град Варна
    • Димитър Трайчев – художник, член на СБХ
    • Галина Миткова – началник отдел „Канцелария”
    • Богдан Добрев Богдев – член на Консултативен съвет по туризъм
    • Койчо Коев – майстор на художествена дърворезба, член на РЗК Добрич
    • Божидар Тонев – председател на съюза на художниците
Участие в конкурса са взели общо 12 проектни предложения, които е трябвало да отговарят на посочените от комисията критерии, при следната методика за оценка:
  • Съобразяване на проектите със заданието на конкурса
  • Съобразяване на проектите с принципните изисквания за изграждане на логотип (четивност, опознаваемост чрез цвят, баланс между изображение и типография, информативност, адекватност в различни мащаби и други)
  • Оригиналност на идеята
Обосновката на комисията: "За основна оправна точка, авторът на спечелилият проект е избрал паметника на Хан Аспарух, като един от най-разпознаваемите обекти в града. Образът на Хан Аспарух е стилизиран адекватно спрямо контекста, фокусирайки се върху най-характерните черти на паметника, което прави знакът разпознаваем. Логото, като съвкупност от знак и типография, е резултат от следните ключови думи – история, динамика и прогрес и фокус върху една от основните точки, изведени в заданието на конкурса." Тазгодишният конкурс за туристическо лого на град Добрич, беше обявен в края на септември 2018 г., имайки за цел създаването на запазен знак, осигуряващ разпознаваемост на град Добрич на туристическата карта на България. Избраният графичен знак ще бъде неразделна част от печатни рекламни материали, информационни и промоционални носители, сувенири и албуми, уеб сайт, електронна реклама и всички възможни медии, посочват от администрацията на Община Добрич.
c