Водещи новини - дясно Общество

Неприлични отварачки край нос Калиакра възмутиха Калин Сърменов

Една от десетките възможности пред туристите на българското Черноморие да отнесат скъп спомен от посещението си у нас това лято стана причината за възмущение, изразено от директора на Сатиричния театър Калин Сърменов.

“Нос Калиакра днес. Ето с това посрещаме туристите. Чудите се какво е? Това са дървени, здрави ку…ве – фалоси! В изобилие! Емблемата на туризма в България. Идваш тук и получаваш това, даже си плащаш. Е много сме прости”, заяви Сърменов във Facebook профила си.

В коментари под поста му има коментари, че това всъщност са отварачки за бира и от години ги има на остров Крит, Испания, Египет, а също и в Слънчев бряг.

Според Сърменов те са само част от отблъскващата среда, която посреща чуждестранните туристи.

“Качеството на самите будки, които те продават, т. нар. дюкянчета, мръсотията около тях, начинът, по който те посрещат. Има един мургав гражданин, който стои пред първата арка, свири на места доста добре едни песни, които нямат абсолютно нищо с България, но това е нещото, което те посреща. Посрещат те тези фалоси”, казва още той пред bgonair.bg.

“Тези фалоси се продават от 10 години по българското Черноморие, ако някой не ги е забелязал, а така наречените шевици, мартеници и други се произвеждат в Китай”, твърди председателят на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

Според него ключът към по-добро позициониране на туристическия сектор у нас е в създаването на т. нар. туристически индустриални зони, в които да се предлагат качествени български стоки.

Кадър: bgonair.bg

“Да говорим така, че през зимата работещите в т. нар. туристически комплекси, които да бъдат превърнати в туристически индустриални паркове. Работещите да могат да произвеждат сувенири, които през лятото да се продават и така да създаваме работни места. За това се иска политика, която ние нямаме, ние като държава нямаме”, коментира Драганов.

“Въпросът не е до това какво, въпросът е как. Ние всички знаем, че искаме България да има стратегия в туризма. Какво значи стратегия – да знаеш какво искаш и как да го направиш. Ние засега знаем какво искаме – че трябва туризмът да бъде подпомогнат, че трябва да се измъкнем от клещите на това, което сами си докарахме, от бетона, от лошата слава на алкохолна дестинация и т.н.”, смята Сърменов.

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.