Бизнес Водещи новини Добрич Общество

Хаос в градския транспорт на Добрич, новите разписания …при шофьорите

Защо в градския транспорт на Добрич от една седмица цари хаос и как отговориха от общинското дружество „Градски транспорт“ ЕООД? Припомняме, че на 1 юни влезе в сила новата организация на транспорта в Добрич, като всички линии в града се изпълняват от общинския оператор. Вече седмица в редакцията на Про Нюз Добрич се получават сигнали за нередовни автобуси и за затруднения на хората да пътуват нормално по линиите в града.

Сред недоволните е нашата читателка Мария Димитрова, която ни написа следното:

„Общината и нейното дружество „Градски транспорт Добрич“ се подиграха с жителите на Добрич. За старта на новата организация на градския транспорт с гордост  а гражданите беше обяснено как за първи път от близо 30-годишно прекъсване жителите на град Добрич ще се извозват с единен превозен документ по цялата градска транспортна мрежа, как се въвежда еднодневна карта за пътуване.

От публикации в медиите разбрахме, че кметът Йордан Йорданов е уверил, че „Гражданите могат да са спокойни, че ще пътуват както и досега – по същите линии и графици“.

Да, ама не. Единственото, което се спазва от 1 юни са новите цени на билетите, но не и графиците.

В сайта на Община Добрич са публикувани нови графици по транспортната схема, които оказва се нямат нищо общо с действителността. Граждани чакат напразно по спирките.

Така например, за линия 304 в делничен ден безрезултатно чаках повече от час на спирка „Летен театър“. Изпуснах за малко автобуса в 19,25 ч. И въпреки че според новото разписание автобус трябваше да има в: 19:34, 19:41, 19:56, 20:11, 20:26 и, 20:41, 20:56, 21:11, 21:31, както и в, 19:52, 20:08, 20:23, 20:38, 21:08 /прилагам извадка от разписанието  от сайта на Община град Добрич/, до 20,30 часа не мина нито един автобус 304. Нямах нито време, нито желание да продължа да чакам до 21:31 ч.

Майка с дете чакаха напразно и на спирката отсреща, но се отказаха по-рано.

Дъщеря ми сутрин пътува с автобус до училище. Всяка сутрин плаче, защото автобусът не спазва графика и тя закъснява за училище. Щеше да закъснее и за важен изпит, ако след повече от половин час чакане на спирката не беше извикала такси. Днес сподели, че за първи път от началото на юни автобусът е дошъл по график.

Разбирам, че с хаоса с градския транспорт в Добрич, се сблъсква не само моето семейство, но и много други граждани.

Затова призовавам управляващите града да слязат от луксозните служебни автомобили и да се разходят поне веднъж с градския транспорт, да повисят по спирките и да отговорят кой причини хаоса с градския транспорт в Добрич и ще си понесе ли той отговорността. Кога ще има разписания, които ще са реални и ще се спазват? Защо трябваше да се въвежда нова транспортна схема, щом фирмата превозвач не е готова?“

Много коментари се появиха и във фейсбук:

„Мина цяла седмица от новото разписание на новите автобуси, а все още е хаос. Няма разписания по спирките и хората чакат неопределено време. Времето също е пари, тъй че отговорните за това хора в общината да се вземат в ръце и да залепят необходимата информация по спирките. Мисля си, че искахте да направите нещо хубаво за гражданите, но не сте дообмислили нещата!“

„Има разлепени разписания, но нищо не може да се разбере и писаните часове не се спазват, само в депото за карти, шофьорите са много внимателни към безбройните запитвания от наша страна!? Какво е наред?“

„Разписанието от сайта в общината не се спазва, защо ли го писахте?“

„Чакаме по спирките – разписание до 21.40 ч., а автобуса до 20 ч.“

„Разписанията по добре да ги няма. Чакаш и толкова. Разписание има на Рилските блокове, ама автобуса го няма по това разписание.“

„Идва автобусът, качваш се, сядаш, опаааа – целият зад**к мокър. Надигаш глава – вън спряло да вали, а в автобуса продължава. Иначе да, по големи са, не се усещат огромните дупки по пътя и не сме като сардини вътре.“

Управителката на „Градски транспорт“: Новите разписания са почти готови

Про Нюз Добрич се обърна към управителката на „Градски транспорт Добрич“ ЕООД Катя Петкова за коментар по наболялата тема:

Г-жо Петкова, защо една седмица след 1 юни граждани на Добрич твърдят, че има хаос в транспорта и трябваше ли да се въвежда новата транспортна схема, ако дружеството „Градски транспорт“ не е готово за това?

Аз не съм на мнението, че има хаос. Всеки ден съм на линия и всеки ден виждам нещата. Доуточняваме последните детайли, в края на деня ще сме готови с новите разписания. Ще има реални графици за движението на градския транспорт.

Когато и да бяхме започнали, щеше да се получи абсолютно същото. Ние тръгнахме с един график, който се оказа, че не може да се изпълни заради големите автобуси. Има час пик, автобусът е пълен с хора, след него минава друг празен. Те се гонят и се засичат, който и ден да го бяхме направили щеше да е същото. Разбрахме за много проблеми и се опитваме да отговорим на всички изисквания, които до момента не са съществували като хипотези. Старият вариант е мислен 2014-2015 година. Градът е променен, градът е динамичен. Никой няма интерес автобусите да се движат в един период от време празни, а в друг хората да се чудят как да се качат.

Кога ще бъдат качени новите графици на сайта на Община Добрич?

Аз имам ангажимента да ги предам на администрацията. Кога ще ги качат трябва да попитате тях.

А кога ще има разписания на самите спирки, защото пътници казват, че написаните сега часове не се спазват?

Това, което мога да направя, е във всички автобуси да дадем актуалните разписания на хората, които ползват линията. Ако например ползвате линия 111, ще може да поискате от шофьора разписание на тази линия. Не всички ползват 17 линии в града, всеки ползва линията, която му е най-удобна. Това е нещото, което аз мога да направя, а какво ще направи Общината – задайте въпроса към тях.

Смятате ли, че някой трябва да понесе отговорност за създалата се ситуация?

Не смятам, че някой трябва да носи отговорност, защото се тръгва по съвсем различен начин да се работи. Работим с автобуси, давам пример с квартал „Балик“. Кой е виновен, че автобусната спирка е заета с коли? Това е масово, да паркират на спирката. В нашия град градският транспорт не е на почит, никой не се съобразява на светофарите, никой не прави път. Виждаш, че автобусът е в джоб, подал е сигнал, че излиза и вози пътници, ти го засичаш. Въпрос на минута-две е да изчакаш той да излезе и да тръгнеш след него. Кой е виновен, че ние се опитваме да заменим старите неудобни маршрутки, които никой не харесва, и да пуснем нещо в пъти по-добро и удобно? Да дадем право на транспорт на хора, които до момента бяха лишени от него? Хората с увреждания например до вчера изобщо не можеха да ползват транспорт, майки с колички също. С нископодовите автобуси нещата се променят, има места, на които даже няма нужда да се смъква платформата. Кой е виновен, че за първи път от 30 години стана наплив, защото за хората е икономически в пъти по-изгодно да си купят карта? А не да ходиш да купуваш три карти, както досега. Нека да разгледаме цялата ситуация комплексно. Опитваме се да бъдем максимално удобни за хората. Опитваме се да разгледаме всичките възможни хипотези. Вие си отговорете дали има вина.

За да отговориш на изискванията на един 60-хиляден град не е никак лесно. За първи път въвеждаме нови превозни документи. Картите за хората с увреждания и за пенсионерите – има голям интерес към тях, продаваме много карти.

Да, не споря, че се създаде проблем. Преди 2014 година когато по някои от тези маршрути са се движили тролейбуси, а градът е бил по-различен, не толкова задръстен с лични автомобили, големи автобуси не са се движили в тези райони.

Работим за хората, за транспорта – нещо, което по моята абсолютна убеденост, до 1 юни го нямаше, мога да го кажа категорично.

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.