Бизнес Водещи новини Добрич Общество

Жители на Добрич чакат с часове градския транспорт, проблем и с купуването на карти

За проблеми с градския транспорт и закупуването на карти алармираха жители на Добрич. Припомняме, че от вчера – 1 юни, всички линии в града се изпълняват от общинския оператор „Градски транспорт“. Досега в Добрич пътуваха и микробуси на две частни дружества.

Карти за транспорта се продават на две места – в пункта на пл. „Тракийски“ и в Депото на общинското дружество. В пункта се продават редовни карти и карти с намаление и от бележка, залепена на стъклото, става ясно, че той е работил три дни – на 30 и 31 май и на 1 юни. Тази сутрин пред пункта е имало много възрастни хора, които не са знаели, че днес могат да си купят карти само от Депото, което се намира в покрайнините на Добрич и са негодували.

„Разбрах, чак когато дойдох тук на пл. „Тракийски“ на 31 май, че ми трябва снимка и решение за пенсиониране. Трябваше снимката да я ксерокопирам, да донеса документите. Имаше поне 20-30 души. Казаха ми, че предния ден – на 30 май, е имало страшно много хора. Тези дати са за май месец, за следващия месец не знам в кои дни ще мога да купя“, каза за Про Нюз Добрич Росица Павлова.

Тя допълни, че на спирка АПК пътници днес са чакали 2 часа за транспорт и твърди, че има разминавания на графиците.

„На спирките няма разписания, ние досега си знаехме часовете. И аз съм изпуснала срока за пл. „Тракийски“, сега трябва да ходя до Депото, но днес нямам нужните документи“, сподели друга възрастна жена.

Обърнахме се за коментар към управителката на „Градски транспорт“ Катя Петкова.

„Пунктът на пл. „Тракийски“ работи само три дни – двата последни на месеца и първия ден от новия месец. През останалото време се издават карти в Депото. Новите ни клиенти вероятно не знаят как работим. Наш пропуск е, че не сме оставили бележка, че във всеки един ден от месеца може да се купят карти от Депото. Винаги е имало изисквания за снима и решение за пенсиониране, защото това е карта с преференции“, посочи Петкова.

Тя заяви, че съжалява за причинените неудобства. „Имахме много малко време да се подготвим. Ние сме изпълнителите и цялата тежест е върху нас, а нямаме и необходимия човешки и материален капацитет. Благодаря на хората, че като цяло са толерантни. Не е нормално да отидеш на спирката и да не знаеш кога ще дойде транспортът. Работим много и правим всичко възможно да решим проблемите“, каза Петкова.

По думите й в края на юни ще е още по-тежко, защото ще се издават и тримесечни карти. „Планираме да има още пунктове, но ни трябва и подкрепа на общината за разкриването на такива в кварталите Балик, Добротица и Рилци, за да не се струпват всички хора на едно място. На пунктовете дните за закупуване на карти ще бъдат 28, 29 и 30 юни и 1 юли /петък/“, допълни Петкова.

Тя заяви, че вчера е имало много сериозни проблеми с разписанията, защото старите обявени разписания не са се изпълнявали във вида, в който са били обявени, а хората са свикнали да се движат по тях.

„Ние планираме пътуване с големи автобуси до кв. Балик и се оказа, че времето за придвижване няма нищо общо с това, което е сметнато по транспортна задача. По задача имаме 22 минути от начална до крайна спирка, което не е възможно с голям автобус. Опитваме се да напасваме нещата. Днес се продават и превозни документи и се бавим още повече. Възложихме да ни се изчисли колко е времето на придвижване, за да планираме маршрутите така, че да има регулярно транспорт, без да се струпват хора. В рамките на един ден е невъзможно да се разрешат проблемите“, коментира Петкова. 

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.