Петък, 19 април 2024

19.04.2024

Последвайте ни

МИГ Добричка и производители участваха в международно изложение за биопродукти

Производители на биохрани и напитки от България, Румъния, Франция и Италия представят своята продукция на международно изложение в Бургас. На щандовете бяха представени мед и пчелни продукти, месни деликатеси, ръчно изработени сувенири, сладкиши, рибни ястия и други. В изложението участват над 100 представители на местни инициативни групи.

В изложението се включиха фирми и земеделски производители, които са членове на Общото събрание на МИГ Добричка, както и нейни бенефициенти. По този начин бе представена местната общност, сподели пред Про Нюз Добрич изпълнителният директор на местната инициативна група Надежда Василева.

На щанда, предоставен безплатно от Министерството на земеделието и храните, бяха представени патешките продукти на „Насто Пет“ ЕООД – с. Бранище, Земеделският производител Атанас Атанасов от с. Орлова могила със своя натурален мед, продуктите от добруджанско розово масло на „Възход Арньо и сие“ с управител Венцислава Апостолова, мандрата „Милкана“ от с. Стожер с нейните млечни продукти, както и каменна мелница ЕТНО с живи брашна: пълнозърнест тостерен хляб с квас, уникалните ни бисквитки, студено пресованото ни масло от високоолеинов слънчоглед и новата ни рецепта за кюфтенца от Добруджанското бобено брашно.

За дегустацията на екипа на Министерството на земеделието и храните  производителите от територията на МИГ Добричка предоставиха млечни продукти на ферма „Рогови“ и сокове на „Ходи бери“ Светослав Коев от Карапелит.

Международната конференция се провежда за осми път, но за първи път производителите от община Добричка участват в изложението, заедно с общо 100 производители от България, Румъния, Франция и Италия. Те успяха да реализират своята продукция по време на изложението, но и създадоха много нови контакти, каза Надежда Василева.

Инициативата се организира от Министерството на земеделието със съдействието на Община Бургас по повод навършването на 30 години от прилагането на подхода ЛИДЕР. Неговата цел е да насърчава развитието на икономиката в селските райони. Подобен тип изложения дават възможност на земеделските производители да предлагат директно своята стока на потребителите.

c