Заради ямите по пътя с. Кардам изпрати на министър Караджов протестна подписка
Протестна подписка от над 500 души беше връчена днес на народния представител от 8-ми МИР Добрич Мая Димитрова.
Тя е адресирана до министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов с покана лично да посети участъка от път II-29 ГКПП Кардам-Ген. Тошево, който е една от входно-изходните артерии на България и не му прилича да е оставен в такова окаяно състояние.
Именно това беше поводът за поканата към депутата, която проведе изнесена приемна с жители на с. Кардам, съобщи кметът на селото Георги Събев. В нея участва и кметът на Община Генерал Тошево Валентин Димитров.
Присъстващите на срещата около 30 от най активните жители на Кардам са се обединили около мнението, че, ако в най кратки срокове не започне същинската рехабилитация на пътя, ще преминат към ефективни стачни действия, включващи и затваряне на пътя.
В началото на декември жителите на Кардам протестираха заради отложения ремонт на пътя ГКПП Кардам – Ген. Тошево. Отсечката е в изключително лошо състояние и същинските ремонтни дейности трябваше да бъдат извършени миналата година. Крайният срок обаче бе отложен от АПИ от октомври 2021-ва за месец май 2022 година. До момента около пътя са кастрени храсти, фрезован е асфалт, а вчера е била направена жълта непрекъсната осева линия. Нов асфалт няма. Хората са гневни, защото от години трошат колите си по трасето, цялото в дупки.
Протестиращите издигнаха плакати с надписи „Входната врата на България не заслужава подобен път“ и „Не искаме много – само път, който ни води до родните къщи“.
Жителите на Кардам протестираха и през месец юни.
„В 21 век хората не заслужават да се движат по такива пътища. През лятото съм наблюдавал реакции на чужди туристи, които минават оттук – изказваха удивление, че може да има такива пътища в страната ни. Влизаш в България и първото нещо, което виждаш, е мръсотията на граничния пункт и разбития път. Няма кой да реагира“, сподели Георги Събев.
Той допълни, че пътят е много натоварен и въпреки че е в окаяно състояние, камионите карат с висока скорост, притискат леките коли и има опасност от инциденти. „Ще стане най-лошото и може би тогава ще все се вземат мерки“, каза Събев.