Сряда, 24 април 2024

24.04.2024

Последвайте ни

Про Нюз Добрич излиза с ново лого

Четири години след старта си Про Нюз Добрич /pronewsdobrich.bg/ е най-разпознаваемият и четен новинарски сайт в област Добрич и един от най-посещаваните в Североизточна България, видно от данните на Alexa Rank и Google Analytics. За последните12 месеца аудиторията ни надхвърли 2,5 милиона потребители и над 12,5 милиона четения. Всеки ден новините ни достигат до аудитория между 25 000 и 90 000 читатели.

Днес ви представяме новото лого на медията и неговия автор.

Нели Ненкова е графичният дизайнер, който стои зад новата визия на  Про Нюз Добрич. Тя е художник с над 20 години професионален опит в сферата на изобразителното изкуството. Нейни картини са в частни и обществени колекции в България, Франция, Италия, Гърция, Германия, Турция, Ватикана, Япония, САЩ и Канада. Възпитаник е на училище „Дора Габе“ Добрич, с профил изобразително изкуство, и е бакалавър по изящни изкуства и моден дизайн. Нели завършва графичен дизайн в Канада. 

Носител е на много арт и дизайн награди, някои от последните включват: 
победител в категория “Илюстрация” на Sudbury Design Award 2019; селектиран художник в 146-та годишна изложба на обществото на художниците в Онтарио 2019, Торонто, Канада (Ontario Society of Artists’146thOpen Juried Exhibition 2019); победител в категория “Дълбок печат” (Intaglio) в 7-то международно биенале за миниатюрен принт – Отава, Канада (OSA 7th International Miniature Print Biennale); победител в категория “Лого дизайн” - 50 Carleton Award 2016, където тя печели с обновен дизайн на лого за България в конкурс организиран от асоциацията на лицензираните графични дизайнери в Канада (RGD). 

Нели е един от седемте финалисти в националния конкурс за лого на България, организиран от Министерството на туризма на Република България през 2016 година.

Нели Ненкова е посветила кариерата си на изкуството, дизайна и от няколко години работи и в сферата на киното, но тя има зад гърба си и много музикални успехи, сред които първа награда в телевизионното предаване "Хит-1" по Канал 1 през март 1997 г., Гран-При в Международния конкурс „Сарандев" през 1997 г., участвала е във фестивалите "Златен Орфей" и "Славянский базар" през 1998 г. Тя е възпитаник на школите по изобразително изкуство и музика в Младежки Дом „Захари Стоянов“.

Нели е член на асоциацията на лицензираните графични дизайнери в Канада (RGD). Тя сподели пред Про Нюз Добрич: “Асоциацията поддържа високи стандарти за качество, етика и професионално поведение, които ние като нейни представители прилагаме в творческия процес и работата с клиенти. Водещо правило при създаването на дизайна е той да е съобразен с нуждите на клиента, но и с основните принципи на дизайна. Както модата, така и графичният дизайн, следват определени тенденции, но те трябва да са съобразени с предизвикателствата на потребителите. През последните години се налагат дизайни следващи стандарти, одобрени от държавни регулатори с грижа за гражданите. Дизайнът трябва да е създаден така, че да предоставя равен достъп за ползване от всички потребители, включително хората с увреждания, без значение дали той е за принт или дигитални приложения. Все повече се говори за мастилата, хартията, и материалите като цяло, които се произвеждат и използват в печата и тяхното негативно влияние върху природата в световен мащаб. 

Като дизайнери имаме отговорността да възпитаваме и запознаваме нашите клиенти, че добрият дизайн, не е само декоративен (естетически издържан) и информативен, но има и важна възпитаваща функция, която играе определяща роля за успеха на даден продукт, бранд или кампания. Добрият дизайн има емоционален, психологически и възпитателен ефект върху потребителите. Успешните компании и институции в областта на модата, технологиите, образованието и т.н. неслучайно налагат техните лога като символи, с които искат хората да се асоциират. Зад символите на тези компании и институции са заложени философия, професионализъм и качество, които гарантират на потребителя определен стандарт. Добрият дизайн може да има изключително положително влияние, както върху индивидуалния потребител, така и върху общественото мнение и дори визията на една градска среда. Важни индикатори за културните промени в една страна и как мисли и се развива нейното общество са изкуството във всичките му форми: архитектура, дизайн, реклама, и други. Дизайнът присъстват във всяка сфера на нашето ежедневие, от продукта, които пазаруваме в магазина, менюто в ресторантите, книгите, плакатите, билбордовете, които виждаме по булевардите, до политическите кампании и дизайни, които представят една страна в различни световни форуми. Добрият и изискан дизайн, съчетан с етичния тон, показват уважение към потребителите, затвърждават обществените ценности и формират философията на дадената компания, бранд или продукт.”

Лого – Концепция

Новата визия на Про Нюз е съвкупност от символи, отразяващи дейността, регионалната принадлежност и философията на медията. Подобно на първите СЛЪНЧЕВИ ЛЪЧИ греещи във всички посоки, новините представени от Про Нюз Добрич отразяват ясно и безпристрастно събитията на деня. Контрастът и разнообразието на ЛИНИИТЕ в логото символизират бразди, плодородие, благодат и труд нужен, за да бъде "словесната реколта" висококачествена. Те показват още различната важност на новините, някои позитивни, други критични. Формата на логото е базирана на буква Д, като инициал за Добрич, Добруджа, така също подчертава динамиката на времето и отразяването на събитията в региона през цялото денонощието. Както ЗВУК лишен от граници, новините предавани от медията, достигат до читателите без значение от тяхното местонахождение, възраст, социален статус, политическа или културна принадлежност. ОКОТО без цвят символизира истината, гледаща без предразсъдъци на всичко видяно. СЪРП И ЖИТНИ КЛАСОВЕ са асоциация за актуалност и прецизност в предаването на събитията в региона и страната.

c