Четвъртък, 25 април 2024

25.04.2024

Последвайте ни

Кога стартира новата организация на транспорта в Добрич и откъде ще купуваме билети и карти?

С новата организация на градския транспорт ще бъдат въведени дневни карти, които ще дават право да се пътува в цялата градска мрежа на Добрич в рамките на един ден. „Билетът за еднократно пътуване и тази карта ще се закупуват както и досега от шофьорите на автобусите. Билетът ще струва 1.20 лв., а дневната карта – 3 лева. За останалите видове карти имаме два пункта -  единият е в депото на „Градски транспорт“, а другият на пл. „Тракийски“. Това каза Катя Петкова – управител на „Градски транспорт“ ЕООД по време на днешното представяне на четирите нови турски електробуса „Карсан“.

Новите турски електробуси „Карсан“ тръгват по градските линии в Добрич

„Вътрешният оператор е един комплекс от много стъпки. За първи път ще има една шапка в лицето на дружеството „Градски транспорт“, на което ще бъде възложена цялата транспортна задача в града и съответно дружеството ще си носи и правата, и задълженията, които не са никак малко. Целта е да можем да имаме едно адекватно транспортно обслужване. Част от договора е тарифната политика, новото е, че за първи път говорим за цена за цялата градска линия. Интегрираност означава обединение и това се постига с този договор – хората да не се интересуват на какъв автобус се качват, откъде да си купят превозния документ, коя линия да ползват, какъв маршрут да изберат, както е в момента с различните оператори“, коментира Петкова.

Градски транспорт“ Добрич поема линиите като вътрешен оператор

Според договора за вътрешен оператор, който бе одобрен от Общинския съвет на Добрич вчера и който Общината ще сключи с „Градски транспорт“, месечната карта ще струва 40 лв., а годишната – 300 лв. 25 лева е месечната карта за ученици след 7 клас, студенти и пенсионери под 70 години. Пенсионери над 70 години ще плащат 15 лв. на месец, а хора с увреждания – 12 лв. на месец. Съответно в тези категории се предлагат тримесечни и годишни карти с намаления.

Като вътрешен оператор, „Градски транспорт“ ще има възможност да сключи договор с подизпълнители за не повече от 30% от превозните услуги.

„Ние ще търсим подизпълнител или подизпълнители. Още не съм водила разговори с никого от потенциалните партньори. Ако бъде някоя от фирмите, които сега работят, те също имат пунктове, откъдето ще се купуват превозни документи. Имам обаче идеята да разширим това. Връщаме една стара практика – на комисионерите. Това са обекти, будки, позиционирани на възлови места, които също ще продават карти“, допълни Петкова.

Новата система ще заработи, след като изтекат необходимите законно установени срокове, но със сигурност тази година.

c