Вторник, 16 април 2024

16.04.2024

Последвайте ни

Обмислят схема с ротация 3:5 за учениците след 4-и клас в най-критичните Ковид зони у нас

Здравните власти обмислят първо затягане за 2022 година на противоепидемичните мерки в страната. Обсъдени са вече стъпките за първите областни структури, където нивата на заболяемост са най-високи. Това главният държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев след днешното заседание на Националния пандемичен комитет. 

„Във връзка с динамичното развитие на ситуацията в някои области на страната - София, София- област, Бургас, Пловдив, Благоевград, Перник, Стара Загора, Видин, където заболеваемостта е най-висока, се обсъжда въвеждането на нови мерки.”

Окончателно решение предстои да бъде взето от Националния пандемичен комитет, след заседанието на 21 януари.

Мерките в столицата

„Столичната регионална здравна инспекция ще предложи ограничаване на 50% в капацитета на работа - както като площ, така и като брой служители, в някои обекти, сред които заведенията за хранене и развлечения. Освен това, работното им време вероятно ще бъде ограничено до 22.00 ч. и всички клиенти ще трябва да имат зелен сертификат.” 

Обсъжда се и въвеждането на различни режими на обучение за учениците по места.

„Относно мерките в сферата на образованието – там МОН взима конкретните решения. Но според националния план вероятно вече трябва да се въведе обучение на ротационен принцип за учениците след 4 клас.”

НА този етап се обсъжда предложението по схема 3:5 - учениците от 5, 6, 8, 9 и 11 класове да се обучават онлайн през цялата следваща седмица - до утвърждаване на обсъжданата извънредна ваканцията, която вероятно ще започне на 29 януари и ще продължи до 6 февруари (включително).

Учениците от 1-ви до 4-и клас, както и тези от 7, 10 и 12-и класове, да продължат да обучават в присъствена форма до началото на междусрочната ваканция.

Това са мерки, които ще влязат в сила в София и вероятно ще бъдат приложени и в други области, където заболевамостта е критично висока.

Записаното в новия Националния пандемичен план предвижда преминаване към онлайн обучение на ротационен принцип при навлизане в трети етап на пандемията. Ако се премине в четвърти етап - такова решение може да се вземе и на национално ниво, обяви доц. Кунчев.

„Мерките за втори и трети етап са ясни, но когато се взема решение за конкретна област или конкретни общини се реагира според реалната ситуация на заболеваемост. Мерките могат да имат различен характер, в зависимост от спецификите на областта."

"Идеята не е учениците да преминат към онлайн обучение, а след това да се върнат по МОЛ-овете и да контактуват."

Във връзка с премахването на голяма част от противоепидемичните мерки във Великобритания, доц. Ангел Кунчев коментира, че това може да се случи и у нас, когато заболеваемостта спадне и достигнем ваксинационното ниво на Острова.

c