Вторник, 23 април 2024

23.04.2024

Последвайте ни

След едночасов дебат бе утвърдена новата транспортна схема на Добрич

Общинският съвет на Добрич утвърди новата транспортна схема на града. Тя трябва да влезе в сила от 1 януари 2023 година, а работата по нея продължи около 6 месеца. След проведена обществена поръчка изработването на новата схема бе възложена на сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“ – София.

Във връзка с това беше проведена мащабна анкетна кампания сред хората, ползващи масовия градски транспорт. Проведени бяха срещи и разговори с работници и служители в предприятия от индустриалните зони на града, направен бе анализ на текущото състояние и среда, в която функционира градският транспорт на Добрич.

Проектът на Новата транспортна схема на Община град Добрич може да се види ТУК.

Дебатът по докладната записка днес продължи около час, като много общински съветници отправиха критики, имаше дори мнения приемането на схемата да се отложи и да се гледа на следващо заседание. 

Забележките бяха свързани основно с факта, че 10-метрови автобуси много трудно ще се движат в тесни и малки улички, основно в кв. Балик, по които е предвидено да минават линиите на транспорта. Предложено бе например линии 1, 4 и 5 да излязат от ул. „Цар Освободител“. Според съветници преминаването на автобусите по тази улички би било дори опасно, ако се наложи в същия момент да влезе линейка или пожарна кола. В същото време кв. Балик от години се обслужва от основните улици там – „Димитър Ковачев, „Орфей“, „Агликина поляна“.

Даден бе и пример с ул. „Баба Тонка“, където при снеговалеж едва се минава с джип, камо ли да се движи автобус. Съветници подчертаха, че има сериозен проблем с паркирането по малките и тесни улички, което утежнява преминаването на автобуси. И че само със засилване на контрола проблемът няма да се реши.

Посочено бе, че липсват разчети за необходимите средства за въвеждането на новата транспортна схема - ремонти по спирките, ул. мрежа и др.

Зам.-кметът Росица Йорданова заяви, че желанието на кметския екип е да се приеме работеща и удовлетворяваща гражданите транспортна схема. Тя посочи, че няма проблем ако докладната бъде приета сега, да бъдат направени корекции при тестване на транспортната схема догодина. Виктор Чаушев от сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“ заяви, че схемата е изготвена на базата на анкети сред гражданите и на данни от софтуер, показващи, че линиите трябва да минат по съответните улици. Той изтъкна, че опасенията на съветниците са безпочвени.

В крайна сметка новата схема бе одобрена със 17 гласа „за“, 7 гласа „против“ и 9 „въздържал се“.

c