Четвъртък, 25 април 2024

25.04.2024

Последвайте ни

32 катастрофи с товарни автомобили са станали в област Добрич тази година

32 пътни инцидента с товарни автомобили над 3.5 тона са станали на територията на област Добрич от началото на годината до 1 ноември, съобщи за Про Нюз Добрич началникът на сектор „Пътна полиция” при Областната дирекция на МВР Жулиян Минев. От тях тежките са два, с двама ранени. Останалите 30 катастрофи са с нанесени материални щети.

Данните показват, че през 2020 година пътнотранспортните произшествия в товарни автомобили в област Добрич са били 50. От тях 11 са били тежки – с един убит и 11 пострадали. Най-честите причини за тези катастрофи са несъобразена скорост и неправилни маневри, посочи Минев.

Девет пътнотранспортни произшествия с тежкотоварни коли над 3.5 тона са станали по пътя Добрич-Варна от началото на годината до 1 ноември, за същия период на 2020-а са били осем, съобщиха от Областната дирекция на МВР във Варна. И през двата периода тежките катастрофи са по две. През 2020 година ранените са двама, а пред тази – трима. Загинали няма. Основните причини за настъпване на инцидентите са движение с несъобразена скорост с пътните условия, неправилно изпреварване и отнемане на предимство. При едно от произшествията има разсипана пшеница.  

Информацията ни беше предоставена от областните дирекции на МВР в Добрич и Варна във връзка със запитвания на читатели на Про Нюз Добрич дали зачестяват катастрофите с товарни автомобили в региона и доколко е варно, че причината за тези инциденти е в претоварването на колите.

Припомняме, че три пътнотранспортни произшествия с товарни автомобили станаха по пътя Добрич-Варна само за броени дни в края на септември. Камион с ремарке се преобърна в района на разклона на село Любен Каравелово рано сутринта на 22 септември. Ремаркето остана на пътното платно и затрудни движението. Наложи се временно то да с осъществява двупосочно в едната лента.

На 29 септември камион се обърна в района на Аксаковската панорама. Имаше разлив на гориво. Ден по-късно – на 30 септември, отново близо до Аксаково, се удариха два товарни автомобила. На пътното платно бе разсипана царевица.

Обикновено винаги причините за катастрофите с товарни автомобили са комплексни, една е водещата, каза за Про Нюз Добрич директорът на Областно пътно управление /ОПУ/ Георги Стратиев. „Не мога да кажа, че съществена роля е претоварването, то по-скоро има значение за амортизацията на пътищата”, посочи той. Обясни, че по-голяма част от пътищата са от 70-те години на миналия век и не са проектирани за такава натовареност. Стратиев сподели, че именно от такава гледна точка законът е предвидил такси за претовареност, които са доста високи. „Направено е така, че да се толерира да се кара в границите на нормалните товари”, обясни директорът на ОПУ.

Сподели, че преди да бъде въведена ТОЛ-системата контрол по отношение на претоварването се е извършвал от мобилни екипи с мобилни кантари. След въвеждането на ТОЛ-системата камерите следят и за тава, като при нарушения се налагат санкции. Те са в размер на 2 000-3 000 лева, в зависимост от претоварването. В последствие в съда обаче падали на около 1 000 лева.

В област Добрич проблемът с претоварването на автомобилите не е голям, каза Стратиев. Обикновено той се срещал при транспортирането на дърва и товаренето на зърно от корабите, тогава се засилвал и контролът. Проблемът е по-голям в някои области на Южна България, и то при пренасянето на дърва, обясни директорът на ОПУ.

c