Сряда, 24 април 2024

24.04.2024

Последвайте ни

Шефът на пожарната в Добрич: Екипажът на „Вера Су” ни благодареше, когато слизаше на брега

Директорът на Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” / РД „ПБЗН”/ в Добрич комисар Дарин Димитров бе един от участниците в евакуацията на екипажа на заседналия край Яйлата кораб „Вера Су” вчера. За Про Нюз Добрич той разказа, че тя е извършена от шестима огнеборци. Останалите петима са от сектор „Специализирани оперативни действия” на РД„ПБЗН” във Варна, които са обучени за алпинисти. Евакуацията на екипажа на „Вера Су” е продължила час и 25 минути.

Операцията се проведе под ръководството на комисар Димитров. Той е член на двата щаба – областен и общински в Каварна, създадени във връзка със заседналия кораб. Всички решения обаче са вземани от Националния щаб, сформиран с решение на Министерски съвет.

„Няма лесна задача за изпълнение - каза шефът на пожарната в Добрич. – Но нямаше нещо, което да не е предвидено като трудности, така че всичко мина гладко, без никакви проблеми. Няма пострадали от екипажа и от хората, които извършиха евакуацията, така че за нас е една успешно изпълнена задача”.

Комисар Димитров обясни  защо в крайна сметка е било решено евакуацията на авариралия кораб да се извърши по суша. Припомняме, че се обсъждаха и варианти това да стане по вода или по въздух. „Всички варианти бяха коментирани, обсъдени и разработени. По вода – морето вчера беше твърде бурно, за да се пусне спасителна лодка. Това твърдят от „Морска администрация”. По въздух – вятърът беше прекалено силен. Там скалите са много особени и се получавало някакво завихряне. За това отпадна вероятността за вчерашния ден евакуацията да бъде извършена с хеликоптер”.

По думите на директора на РД „ПБЗН”-Добрич по тези причини са е преминало към другите два варианта – един основен и един резервен, който да се приложи в самото начало - ако евентуално корабът бъде отместен на голямо разстояние и спасителната мрежа не може да бъде използвана. Тогава е щяло да бъде използвана система от въжета, т. нар. тролей, които в последствие е щяло да бъдат прикачени на кораба със специално устройство. Но тъй като корабът не бе отнесен е използван първият вариант.

Комисар Димитров обясни, че използваната при евакуацията мрежа не е някаква специална. „Това е мрежа, направена от по-дебел материал, с достатъчна гъстота и здравина, с още по-дебели въжета отстрани, които помагат за обтягането й” – посочи той. Сподели, че височината на скалата, на която бяха изтеглени моряците, до ниво кораб е около 7-8 метра. Самият кораб стои хоризонтално от самата скала на около 6-7 метра. „Скалите са много ръбати – каза шефът на пожарната в Добрич. – Единият от колегите слезе на кораба по мрежата, за да може хората да бъдат добре обезопасени и да помага отдолу”. Членовете на екипажа са били допълнително обезопасени – с въже и седало, в което са седнали и завързани с колан.

Хората от екипажа, излизайки, благодариха, че им беше помогнато, сподели комисар Димитров.

По крайбрежието в района на Яйлата сме имали доста случаи, в които са падали хора от скалите, посочи директорът на РД ПБЗН в Добрич. Допълни, че, за съжаление, повечето са били с фатален изход.  

c