Водещи новини Каварна Общество

Заради изсипаните в морето торове МОСВ спря претоварването от кораба „Vera Su“

От МОСВ заявиха, че при операцията през нощта са приложени коренно различни от одобрените действия

Министърът на околната среда и водите Асен Личев издава принудителна административна мярка на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ за спиране на дейностите по претоварване на насипен товар – урея от заседналия във водите на Черно море кораб „Vera Su“ поради възникването на непосредствена опасност от замърсяване на акваторията на Черно море.

Както Про Нюз Добрич снощи първи съобщи товарът на заседналия край Яйлата кораб Vera SU вместо да се претоварва на друг съд и да се извозва, се изсипва в морето. Видео на живо на колегите от сайта maritime.bg показа как всъщност поне 40 на сто от товара, който се загребва, за да се пренесе, попада във водата. Припомняме, че азотният тор на кораба е карбамид.

От служители на РИОСВ е констатирано, че при претоварване на товара от кораб „Vera Su“ чрез воден кран на малки плавателни съдове, при пренасяне на загребения карбамид към плавателния съд част от товара попада в морето. Разсипването на товара в акваторията на Черно море се наблюдава при загребване от заседналия кораб към другия плавателен съд.

Безобразие! Голяма част от торовете от кораба край Яйлата се изсипват в морето

Приложеният метод на разтоварване коренно се различава от одобрения от МОСВ. На среща с институциите, отговорни за провеждането на aварийно-спасителните действия, проведена късно вчера в БД  „Черноморски район“, е решено 700 тона от насипния товар на кораба да бъде пакетиран в чували по един тон всеки. Пакетираният товар да бъде транспортиран с баржи при засилени мерки за безопасност за морската околна среда. Предложеният метод от Морска администрация, който МОСВ одобри, е разтоварване чрез платнени денкове, които се пълнят от грайфер на борда на кораба чрез специално съоръжение (фуния) и последващото им пренасяне с кран до баржата. На срещата е обърнато специално внимание, че между заседналия кораб и баржата трябва да бъде опънато платно, което да предотврати евентуално замърсяване. На практика са приложени коренно различни действия от одобрените.

Дейността по претоварване е преустановена до осигуряване и въвеждане в действие на екологосъобразна технология, при която не се извършва разсипване на товара и замърсяване на водите.

Follow Me:

Related Posts

  1. Веселин Чобанов says:

    И като не го разговарят с кран, заради частичното замърсяване, опцията е ТОТАЛНО замърсяване като потъне кораба!!!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *