Модерен СТЕМ център има вече СУ „Св. Климент Охридски“ в Добрич
Днес официално беше открит СТЕМ център в училището по изкуства в Добрич СУ „Св. Климент Охридски“. Помещения, които някога са били бомбоубежище, сега са превърнати в център за изучаване и прилагане на най-съвременните технологии.
Центърът е изграден по проект по националната програма за СТЕМ обучение на МОН на стойност 50 000 лева, съобщи за Про Нюз Добрич директорът на учебното заведение Мария Димитрова.
С финансирането е закупена техника за оборудването на кабинетите по информационни технологии. Училището е обезпечило ремонта на помещенията, които вече са приветливи и комфортни за обучението на децата.
Днес там са оборудвани компютърни зали с най-съвременни дигитални технологии. Те ще функционират като кабинети по информационни технологии и компютърно моделиране.
Главен изпълнител на ремонта е „НТ-Стройкомерс“ ЕООД. Създаването на СТЕАМ центъра е станало възможно и с помощта на „НД-ГАЗ фактор“ ЕООД, „Белдо Кантракшънс“ ЕООД, „КиЖ“ ЕООД, „Плесио компютърс“ ЕАД, „Практикер Ритейл“ ЕООД, „Свет“ ООД и „Илвамак“ ООД, .
Новата придобивка бе открита с водосвет, отслужен от отец Стоян Димов от храм „Свети Георги“ в присъствието на заместник-областния управител Здравко Здравков и други официални гости.
STEM е учебен план, базиран на идеята да за образование в четири специфични области - наука (Science) технологии (Technology), инженерство (Engineering) и математика (Mathematics) - чрез приложни и интердисциплинарни методи.
Целта на STEM обучението е да интегрира тези области в обща учебна програма с реални приложения извън класната стая, а не както досега да създава четири отделни, абстрактни учебни предмета. Това позволява на децата да разберат връзката между изучаваните дисциплини и да не се чудят “Това, което учим, ще ни потрябва ли някога?”.
Основните принципи на STEM обучението са, че децата са насърчавани да споделят идеите си, да участват в групови проекти и да прилагат вече наученото. Част от метода “обучение чрез правене” и “учене чрез забавление”, тези принципи (съобразени със съответната възраст) гарантират не просто заучаване на дефиниции, формули и понятия, а истинско усвояване на нови знания и умения.