Водещи новини Общество

След 21 блъснати пешеходци за година в Добрич граждани настояват за спешни мерки

С въпроси, свързани с пътната безопасност в град Добрич, чрез редакцията на Про Нюз Добрич към Община град Добрич се обърна Антоанета Малева от Сдружение в обществена полза „България Вита”. Те са провокирани от допуснатите 21 пътнотранспортни произшествия с пешеходци в град  Добрич през  2020 година, при които 3 са загинали, а 18 души са ранени.

В писмото си Малева изразява и загрижеността си от последните пътнотранспортни  произшествия  с пешеходци от 18 юни т. г. Припомняме, че на кръстовището на бул. „Русия” и ул. „Тунджа” беше блъснато 20-годишно момиче със счупен ляв крак – пресичащото на зебра. 80-годишна жена получи фрактура на раменната кост и съмнение за счупени прешлени –  пресичаща на пешеходна пътека на бул. „Трети март“ в Добрич.

С цел  местата за пресичане да станат по-безопасни за пешеходците в Добрич Антоанета Малева задава поредица наболели въпроси. Публикуваме въпросите и отговорите, които получихме на тях от Община град Добрич:

Извършвани ли са проверки за причините за пътни инциденти с пешеходци в град Добрич?

Проверките за причините за пътни инциденти са в правомощията на ОД на МВР град Добрич – сектор „Пътна полиция“. Дейността на Сектора бе отчетена на заседание на Областната комисия по безопасност на движението по пътищата.

Изготвен ли е списък от ОП „Комуналстрой“ за освежаване на пешеходните пътеки, в който да има скица как точно да се обнови или изгради  всяка конкретна пешеходна пътека? Каква боя се използва към момента за пешеходните пътеки? Можете ли представите списък с обновените вече пешеходни пътеки?

От началото на месец май при подходящи метеорологични условия ОП „Комуналстрой“ по предварително изготвен и съгласуван с Община град Добрич план график осъществява дейността по полагане на хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация. Първият етап включва полагане на хоризонтална маркировка по съществуващи пешеходни пътеки тип „Зебра“. Приоритет са участъците по булеварди, натоварени улици с голям трафик, социални заведения и училища. В този етап съвместно с ОД МВР /КАТ/е предвидено и изграждане на нови пешеходни пътеки в участъци след ремонта по Интегрирания проект за подобряване на водния сектор.

Вторият етап включва полагане на хоризонтална маркировка на светофарни уредби, кръстовища и пресечки, като тук са включени стоп ленти прекъснати пътеки, надписи, знаци стрелки и други символи, предвидени в Наредба №18, регламентираща полагането на хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация.

Третият етап ще бъде осъществен след закупуване на нова маркировъчна машина. Ще бъдат изградени единични и двойни прекъснати и непрекъснати осеви и контурни линии. 

Видът на пътеките е съобразен с Наредба №18, вида и организацията на движението, наличие на автобусни спирки, кръстовища осигуряване на видимост и др.

Дейността има сезонен характер и се влияе се от климатичните условия. Срокът на цялостно изпълнение на трите етапа е до края на 2021г. Боята е бяла, произведена в Австрия. Експерти направиха замерване на боята и констатираха, че тя отговаря на всички изисквания на нормативната уредба.

Към днешна дата са обновени и изградени пешеходни пътеки по следни списък: Бул. „3 –ти Март, ул. „Отец  Паисий“, бул.“25-ти септември“, Бул. „Добруджа“, улица „Димитър Ковачев“, улица „Христо Ботев“, ул. „Батовска“, улица „Страцин“, улица „Сан Стефано“ и улиците  „Орфей“,“П.Хитов“, “Агликина Поляна“,„Георги Кирков“. Предстои и освежаване на съществуващи и изграждане на нови по бул. „Русия“ и ул. „Васил Левски“.

Кои са районите с най-много случаи на неправилно паркиране? Кои са районите с най-много санкционирани за неправилно паркиране?

Най-много случаи на неправилно паркиране има в Централна градска част в съседство на Синя зона. Паркира се неправилно в нарушение на пътни знаци, по тротоари, в тревни площи. Има множество нарушения и в по самите паркинги, като се паркира извън маркираните за това места

Възнамерява ли общинската управа да изгради паркинги в тези райони?

 Ако да – в какви срокове и с какви средства?

Община Добрич поетапно ще започне да изгражда буферни паркинги в междублокови пространства. Първият буферен паркинг ще бъде до блок 16 на улица „Дунав“.

Ползвайки опита на държави с по-добра организация на безопасно движение, предвижда ли се видеонаблюдение в града и на кои места?

Осен вече позиционираните камери, Община Добрич обмисля възможности за монтиране на видеонаблюдение на кръстовища с натоварен трафик.   

Можете ли да представите някакви гаранции, че със заема от 10 млн. лева ще бъде намален пътният травматизъм в Добрич?

Пътната инфраструктура е в лошо експлоатационно състояние. Община Добрич се стреми по всякакъв начин да я рехабилитира и ремонтира.

Община Добрич благодари на Антоанета Малева за активната гражданска позиция, която е ценен ориентир и обратна връзка за визията на Добрич.   

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *