Водещи новини - дясно Общество

Продължават операцията по издирване на падналия МиГ в морето край Шабла

В морето край Шабла вече над 30 часа продължава издирването на падналия самолет МиГ-29. Както вчера премиерът Стефан Янев съобщи, спасителните и издирвателни действия ще продължат и днес, и през следващите дни, с използването на специализирана техника и водолазни групи под ръководството на щаба на Военноморските сили.

Плановата летателна дейност в Българската армия е спряна. Прекратено е и военното учение край Шабла. Изключение ще се прави, само ако се наложи изпълнението на специални задачи.

Към момента са намерени вещи и материали, които ще бъдат изследвани. Работни групи от Военно-апелативна прокуратура, служба „Военна полиция“, Специализираното звено за разследване на авио-инциденти работят съвместно, за да бъдат установени всички детайли по инцидента.

Предполага се, че останките на самолета може да са на голяма дълбочина – около 70 метра.

Малко след полунощ в сряда изтребител МиГ-29 с един пилот на борда изчезна от радарите при учение край Шабла. Пилотът майор Валентин Терзиев е излетял с МиГ-29 от авиобаза Граф Игнатиево и в района на Шабла е изпълнявал задача в нощни условия по светеща цел, спусната от друг самолет. Мишената е падала с по-висока скорост, което е наложило допълнителен маньовър, който е регистриран. Пилотът е поразил целта, докладвал е, че я е поразил, като малко след това връзката с него е прекратена.

„Майор Валентин Терзиев е пилот първи клас, с богат опит в полетите, включително и в нощни условия“, заяви министърът на отбраната Георги Панайотов. По време на службата му във ВВС не е имало никакви забележки към работата му, както и неизпълнение на поставените му задачи.

На въпроси на журналисти министър Панайотов посочи, че жизненият цикъл на МиГ-29 е до 2030 година. Командирът на ВВС генерал-майор Димитър Петров уточни, че проверката на авиационната техника е постоянен процес и преминава през различни етапи. По думите му, процедурите са много и така се минимизира вероятността човешка грешка да е причина за неизправност.

„Професионалистите от ВВС работят свръх възможностите си. По ред причини нашите пилоти с години летят на санитарен минимум поради недофинансиране. Надявам се това да не е причината за инцидента“, коментира Стефан Янев в отговор на въпрос.

„Операцията по търсене и спасяване и по издирването на останките на самолета ще продължи, докато не изгубим последна надежда. Всички възможни средства на ВМС са в района. Ако се наложи, в операцията ще бъдат включени и допълнителни сили и средства“, разясни началникът на отбраната Емил Ефтимов.

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *