Четвъртък, 25 април 2024

25.04.2024

Последвайте ни

Красимир Николов, ГЕРБ-СДС: Добрата инфраструктура води до повече инвестиции

Красимир Николов е кандидат за народен представител от листата на ГЕРБ-СДС за предстоящия парламентарен вот на 4 април

Вие сте магистър по софтуерни технологии от Шуменския университет Епископ Константин Преславски. През последните четири години сте заместник-областен управител, като сред ресорите Ви са инфраструктура, земеделие и гори, бедствия и аварии. С какво Вашият опит до момента ще Ви бъде полезен като народен представител от Добрич?

В работата ми като заместник-областен управител имам пряко наблюдение върху това как си партнират трите власти - законодателната, изпълнителната и местната. Инфраструктурата е един от основните проблеми на област Добрич. Добрата инфраструктура, добрите пътни артерии водят след себе си до по-големи инвестиции, до икономически растеж на региона, а резултатът е по-добро благосъстояние за всеки от жителите му. През последните четири години в област Добрич се осъществи най-интензивното строителство в тази сфера. 

Какво успя да се реализира с подкрепата на правителството и оперативните програми?

Голяма част от път II-29 Кардам – Варна бе ремонтиран по програма „Рeгиони в растеж“, като ресурсът за двата лота бе около 15 млн. лева. Те включваха както пътя Добрич-Варна, така и околовръстния път на Добрич край бившия завод „Сердика“, където се отремонтираха и мостови съоръжения до кръговото към Генерал Тошево и Паскалево, както и към кв. „Рилци“ на изхода на града. Това е сериозен инфраструктурен обект, защото главната свързаност на град Добрич с цяла България е именно пътят към Варна. На практика, това е пътят от ГКПП Кардам към пристанище Варна. Важен е, защото свързва Добрич с Варна, с аерогарата, с пристанището. Също и с автомагистрала Хемус, която е основна за цяла Северна България. Надяваме се, че, както сме обещали, през 2024 година ще бъде завършено цялото трасе от Варна до София като дължината му ще бъде 421 км. Тя ще даде възможност за едно много по-кратко време – 3 часа при спазване на всички ограничения, да се пътува от Добрич до София. Нещо, което към момента отнема 7 до 8 часа. Това пречи на инвеститорите да обърнат внимание на нашия регион, тъй като те трябва да си заделят два дни само за пътуване.

ГЕРБ: Свързаност между населените места и регионите: Изграждането на основни пътни артерии е сред двигателите на икономическия растеж на регионите. То осигурява и по-добра свързаност между регионите, както и между отделните населени места в тях. Наличието на качествени пътища е фактор за привличането на инвестиции, което повишава жизнения стандарт на населението и помага за ограничаване на негативните миграционни процеси. Чрез инвестиции по линия на европейската солидарност се разгръщат мащабни проекти за цели региони, което ще доведе до повишаване на качеството на живот в тях

Както бяхме обещали, с финансиране от държавата беше ремонтиран част от пътя II-71 Добрич - к.к.Албена. За съжаление, не успяхме да реновираме цялото трасе. Пълна рехабилитация претърпя най-компрометираната част от трасето или общо малко над 10 км – от разклона за с. Стефаново до разклона за с. Одърци. Средствата бяха от бюджета на МРРБ и годишната програма на АПИ. Пътят е много важен за областния център и за региона, защото свързва град Добрич с курортните комплекси Албена и Златни пясъци, както и с курортното селище Кранево.

Важен инфраструктурен обект, по който се работи, е морската естакада на нос Шабла - уникално съоръжение с изключително държавно значение, което според специалистите е един от най-сложните обекти, строени във вода. Естакадата на нос Шабла определя морската граница на държавата, като старата бе почти унищожена от морските вълни. Благодарение на възстановяването й България не губи от акваторията в Черно море. Изгражда се изцяло ново съоръжение, като се използват най-модерни технологии. Остава да се завършат две от секциите.

Рехабилитиран беше и пътят към фара и естакадата, който преминава през град Шабла. Той е с дължина около 1 километър, като ремонтът се финансира от държавния бюджет чрез МРРБ. Друг много важен за целия регион път е III-293, като беше извършено цялостно преасфалтиране на участък от 5,5 км от разклона за с. Свобода до общинския център Крушари, а стойността е 2,6 млн. лв. Цялостна рехабилитация със средства от държавния бюджет се извърши на път III-901, който свързва град Каварна със село Българево. Там ремонтът се случваше бавно, тъй като се наложи подсилване на основния товароносещ слой, увеличаване на товароносимостта на трасето с оглед на новите предизвикателства, тъй като от там преминават вече автомобили с тегло 35-45 тона, дори и повече. Когато е правен, изискването за товароносимост е било много по-малко. Преминаването на много по-тежки автомобили е довело до изкривявания, а те са се превърнали в предпоставка за множество пътни произшествия. В резултат на това през годините много хора загубиха живота си там. Пътят води до с. Българево и един от стоте национални туристически обекта - нос Калиакра. Важен беше ремонтът и на околовръстния път на Добрич II-97 - от кръговото кръстовище при Ген. Тошево до кръговото при кв. Рилци. Той е почти завършен в 4,6-километровия си участък – от разклона за с. Врачанци до кръговото към Ген. Тошево. Със средства от националния бюджет – над 8 млн. лв., се прави пълна рехабилитация и подсилване на товароносимостта, тъй като по него главно преминават тежкотоварните превозни средства, които влизат у нас през ГКПП Кардам. Благодарение на съдействието и авторитета на министър Деница Сачева, ще започне рехабилитация и на оставащите 3 км от пътя - от разклона при с. Врачанци до кв. Рилци. Това е добрата новина за град Добрич и за най-големия квартал на града „Рилци“.

Кои са другите значими инфраструктурни проекти на територията на областта през последните четири години?

Открит беше новият ГКПП Северняк-Добромир на територията на община Крушари. Той е за моторни превозни средства до 3,5 тона. Чрез него нашият регион е още по-добре свързан със северната ни съседка Румъния. Заради пандемията от коронавирус в момента е затворен, но след отварянето му потокът от туристи ще оживи региона.

Най-големия инфраструктурен обект на територията на цялата област е водният цикъл на град Добрич. Около 80 км водопроводи и около 8 км канализация бяха изцяло подменени по европейски проект на стойност 114,9 млн. лв. Грандиозен проект, който се осъществи със съфинансиране, което е невъзможно без подкрепата на държавата. В резултат на реализацията му разходите на вода за град Добрич бяха намалени почти двойно.

Има какво още да се заложи в нашата област в инфраструктурно отношение и това ще бъде един от основните ни приоритети, наред с продължаване на националната политика за инвестиции в образование и здравеопазване.

ГЕРБ: Жизнени региони с перспектива за младите хора: Продължаваме да работим за създаване на жизнени и икономически силни региони. Само така можем да постигнем увеличаване на качеството на живот на българските граждани във всички краища на страната. Това е и начинът да помогнем на 71 хората да останат да работят по родните си места, а не да са принудени да се концентрират в големите градове в търсене на заетост.

Обобщихте какво е направено до момента, но кои са приоритетите, които ще заложите в следващия мандат?

Инфраструктурата ще е един от основните приоритети за областта и региона. Защото там, където има добра инфраструктура, има по-големи инвестиции, което води до нови работни места, до повишаване на статуса на всеки един жител на региона и на благосъстоянието му. Довършването на автомагистрала „Хемус” ще има съществена роля за намаляване на дисбаланса между Северна и Южна България. През следващия мандат трябва да стартира и изграждането на автомагистрала „Черно море”, за чието проектиране вече се работи. Наред с мащабните транспортни проекти предизборната програма на ГЕРБ и СДС предвижда още да се ремонтират по минимум 1000 км годишно пътища от по-нисък клас. В рехабилитацията на второкласната и третокласната пътна мрежа – основна инфраструктура за голяма част от българските граждани, приоритетно ще се инвестират и приходите от тол системата. Акцент ще бъде довършването на ремонта на пътя Добрич-Албена, като ще направим възможното да се изгради и мостовото съоръжение. Той е изключително важен с оглед на това, че туризмът е много важен отрасъл за областта. Ще се стремим още няколко важни пътни артерии да бъдат реновирани. Сред тях е пътят Ген. Тошево-Кардам, част от  II-29 Кардам – Варна. Който и път да преасфалтираме в областта, той е важен, за да има по-добра свързаност на региона и да е по-комфортно, безопасно и евтино пътуването.

ГЕРБ: Дигитализация на бизнеса: Целенасочено финансово ще подкрепим, с опростени правила и начин на ползване, въвеждане на дигитална среда и продукти в МСП – за вътрешни и външни процеси. Това ще осъществим чрез значително увеличение на инвестициите за дигитализация на бизнеса – с 195 млн лв. публични средства ще подпомогнем МСП и технологичните компании за въвеждане на цифрови системи и умения.

Кои са другите области, в които може да се работи за развитие в област Добрич?

Пандемията  показа, че младите хора, които работят в сферата на високите технологии, могат добре да се развиват и в малките населени места, което дава потенциал за регион като нашия. Имаме какво да развиваме в областта на високите технологии, защото тук има три филиала на висши учебни заведения, които подготвят специалисти по информационните технологии. Ако някой от гигантите в ИТ сектора бъде привлечен и разкрие филиал тук, това ще доведе не само до задържане на млади специалисти, но и до по-голям интерес към целия регион. Високите технологии са още един допълнителен потенциал за развитие на нашия регион. При това не е със сезонен характер. А тези компании дават най-голяма добавена стойност на продуктите, които произвеждат. Осигурява постоянна заетост, а може да реши и проблема с обезлюдяването на селата. Още повече, че интернетът в България е един от най-добрите на територията в целия Европейски съюз.  

ГЕРБ: Икономика от ново поколение: Тази политика ще насочим към увеличаване на възможностите за иновации, дигитализация, технологичен трансфер и инвестиции в умения на работната сила. В резултат ще се повиши производителността на труда, ще се разширят производствените възможности и ще стимулираме промяна на продуктовата структура – към такава с по-висока добавена стойност.

Кое е най-голямото предизвикателство за Вас в тази кампания?

Правото на избор е едно от най-важните неща, които демокрацията ни дава като възможност да определяме пътя на развитие на държавата ни. Смятам, че ПП ГЕРБ показа през годините на своето управление, че стабилността, изграждането на сигурно демократично общество, в което проблемите се решават, е наше основно преимущество пред политическите ни опоненти. Нашите съграждани виждат, че ние устойчиво работим, за да постигнем по-добър статус на Добрич и региона. Подобряване на инфраструктурата на областта, което ще доведе до интерес на повече и по-големи инвеститори, за постигане на един много по-висок икономически и финансов статус на всеки един. Моето предизвикателство в тази кампания е да защитя направеното от нас до момента, и да спечеля доверието на добруджанци за това да продължим да работим за тях.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ!

c