Петък, 29 март 2024

29.03.2024

Последвайте ни

Работници на естакадата в Шабла работят без заплати, твърди лидерът на Възраждане

Работници, извършвали дейности по ключов за Черноморието ни проект, са без заплащане. Оправданието на фирмите, обслужващи проекта е, че пари няма, нито преди, нито по време на кризата създадена от COVID 19, за това алармира лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов.

„Въпросът е: Защо държавата допуска да изпадне в положение на длъжник към гражданите? В един проект с такава важност, каквато е естакадата, изграждана на нос Шабла, държавата  би трябвало да е гарант за заплащането на труда на българските граждани. А в този случай тя допуска стотици хора да са с неизплатени възнаграждения. Сред тях има както работници, така и по-малки подизпълнители“, посочва Костадинов.

По думите му сред хората с неизплатени възнаграждения има и такива, които вече не са между живите.

От естакадата остава да бъдат завършени едва 36 метра, които представляват  пристанищна площадка, без която на практика тя не може да се ползва.

„Така, този  важен проект е спрян, защото по него пари има, но очевидно те не отиват по предназначение. Съдейки по информацията, която споделят работниците, очевидно случаят се неглижира от държавните институции и работниците остават с незащитени права“, заявява председателят на „Възраждане“.

Про Нюз Добрич припомня, че Морската естакада при нос Шабла дълги години беше оставена на морските стихии и бури и разрушена почти напълно. Възстановяването й започна през април 2015 година. Стойността на договора е 6 186 353 лв.

Съоръжението е дълго 414 м и широко 6 м. Островната площадка е с размери 24/18 м и ще бъде на 8,5 м над морското ниво.

Първоначалните прогнози бяха проектът да завърши до 10 месеца. Той включва разрушаване на съществуващата естакада и на нейно място изграждане на нова, като се запазят габаритите на съоръжението. Новото съоръжение се изгражда от двойка тръбни пилоти през 12 м.

Пристанищното съоръжение  съставлява Морска естакада с островна площадка, която навлиза до 414 м. в Черно море и определя морската граница на държавата. Това съоръжение следва да замени старата естакада, строена през 60-те години на ХХ в., и почти унищожена от действието на морските вълни.

c