Вторник, 23 април 2024

23.04.2024

Последвайте ни

Как въпросите "небинарен" или ученик с "неопределен пол" попаднаха в е-уроци за III и IV клас?

Полова Р/Еволюция или се случва нещо друго. Десетки сигнали в социалните мрежи на възмутени родители и реакция от общински съветник в София и член на ВМРО.

В онлайн часове по компютърно моделиране задават въпрос при регистрация в платформата: Към кой пол се определяте?

  • МЪЖ
  • ЖЕНА
  • НЕБИНАРЕН
  • ДРУГ ПОЛ
  • НЕ ИСКАМ ДА ОПРЕДЕЛЯМ

Това се изисква от учениците при регистрация към платформата за ползване на програмата за компютърно моделиране, използвана в българските училища с одобрението на МОН. За меко казано необичайния подход, алармираха в социалните мрежи родители на ученици в 3-ти и 4-ти клас.

Столичният общински съветник Карлос Контрера пък публикува следния текст:

„Що е то небинарен ученик в 3-и клас? Що е то ученик от друг пол в 4-и клас? Кому е нужно това упражнение и според МОН колко точно пола има? Искам точен и ясен отговор от експертите там.“

От негово гледна точка, той заявява, че се е самосезирал след поредица от публикации в социалните мрежи, които след като е прочел, е направил и справка.

„Вчера попаднах на няколко гневни публикации в социалните мрежи на родители на ученици в 3-и и 4-и клас. С право възмутените хора коментираха какви са тези небинарни полове и какво точно значи графа „друг пол“.

„Всъщност, се оказва, че това е визуален език за програмиране, подходящ за деца между 8 и 16 години, чиято цел е лесно създаване на игри и мултимедия, за да бъдат обучаващите се по-подготвени за навлизане в компютърното програмиране.

Дотук добре. Не става ясно обаче защо и на какво основание въпросната програма за моделиране в регистрационната си форма е разпросранена в българското средно образование с твърдения, че съществува „небинарен“ пол (каквото и да значи това) или „друг пол“... Очевиден е дисбалансът между целения ефект от програмата и това, което тя се опитва да внушава. Що е то небинарен ученик в 3-и клас? Що е то ученик от друг пол в 4-и клас?!

Отново ставаме свидетели на поредното безумие в образователната ни система, като през задния вход се вкарват всякакви внушения за пети, десети, петнадесети и петдесет и пети пол. Нещо повече – втълпява се на най-малките, че има нещо като „то“, което ни е мъж, ни е жена, а там нещо си – „бинарно“, може би? Кому е е нужно това упражнение и според МОН колко точно пола има? Искам точен и ясен отговор от експертите там.

Цялото това промиване на мозъци взема вече отвратителни размери, особено като се трови съзнанието на децата. Първо беше опитът да се заличат майката и бащата като понятия и да се заместят с „Родител 1“ и „Родител 2“, сега и това.

Къде е обаче логиката през програмка за направа на проста детска игра да се внушава на деца, че са безполови или разнополови (извън биологично доказаните мъжки и женски пол).

Очаквам все пак МОН да дадат някакво адекватно обяснение, както и да кажат официално, според тях колко пола съществуват на този свят и по-конкретно, за да не ги затруднявам, на територията на Република България“, завършва публикацията на Контрера във Фейсбук.

Според енциклопедисти, НЕБИНАРЕН - т.е. различен от двата биологични пола, се отнася за т.нар. ТРЕТИ ПОЛ или трета полова идентичност, както и за третата полова раса. През XXI век, това понятие бива отнесено за хора, определящи себе си нито като мъже, нито като жени... (драматична пауза)

Счита се, че с „трети пол“ се идентифицира неопределеното „друг“. Има антрополози и социолози, които описват и четвърти, пети и още полове или полови идентичности.

c