Бизнес Общество

Лимитират броя на явяванията за “скъсаните” кандидат-шофьори

снимка: m reprodução

За системни нарушители и за водачи с хронични заболявания се обмисля въвеждането на допълнителен контролен изпит

Нови промени са предвидени за кандидатите за получаване на Свидетелство за управление на МПС. Обсъжда се лимит на броя явявания на изпит за книжка за всеки кандидат-шофьор. В случай, че явяващият се не успее да се справи с кормуването, ще се наложи да започне отново цялостния обучителен курс.

Промените са заложени в Концепция за обучение по безопасност на пътя, приета от Министерския съвет. Не са конкретизирани все още на колко явявания ще могат да разчитат скъсаните кандидат-шофьори преди отново да започнат с теоретичната част.

Една от обсъжданите промени е и въвеждането на проверовъчен изпит за системни нарушители, както и за водачи с хронични заболявания, чието здраве може да се окаже рисково или определящо поведението им на пътя.

За част от очакващите да се сдобият със свидетелство за управление на МПС промените изглеждат мотивиращи: “Може би по този начин онези, които разчитат на взетите листовки, ще имат едно наум…” Според други, това ще им коства “още нерви, време и средства”.

Как изглеждат промените, от страна на експертите в Държавната агенция за безопасност на движението, разработили промените заложени в концепцията

 „Когато един курсист се яви няколко пъти на изпит и не може да го изкара, това означава, че нещо му липсва в обучението. Това е идеята – да се върне отново и да изкара целия курс на обучение, което пък със сигурност ще го стимулира да вложи още в самото начало цялата си енергия и сили, за да бъде наистина добре обучен”, споделя пред NOVA NEWS гл. експерт Росен Рапчев от ДА „Безопасност на движението по пътищата”.

Какво е мнението на професионалните инструктори

„Да впрягаме каруцата преди конете – на това сме се нагледали и продължаваме да го гледаме, затова е такава ситуацията на пътя”, коментира Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите. Според голямата част от инструкторския бранш, преди да бъдат внасяни изпитни промени, трябва да се промени обучението.

„Не може да предлагаш на хората труден изпит без да им предоставиш адекватни условия и добре организирано и направено обучение.”

Обществена тайна е, че все по-голям процент от кандидат-шофьорите успяват да се сдобият с книжки, заобикаляйки законово утвърдения начин. От години са внасят промени, корекции и поправки в нормативната уредба, но в крайна сметка числото на мераклиите, разчитащи да получат на мечтаната шофьорска книжка на определена цена (финансова), остава константно.

Намерението на правителството е чрез законодателни промени всички актуализации да влязат в сила до 7 януари 2022-ра година.

До една година трябва изцяло да се промени и обучението по пътна безопасност в училищата. Предвидени са и нови специализирани учебници по този предмет.

източник: nova.bg

Follow Me:

Related Posts

  1. THOMAS JAMES JOHNSTON says:

    How often are the Examiners ,Instructors, Teachers , required to be assessed on their capability, to show they are fully up to date and complying with the regulations ? IF once qualified they remain so for life without any assessments, surely Pupils will be instructed below the levels required, by those using OLD Methods . The vehicles used what are the regulations about them ,can the car be 20 years old ? should the vehicles also be updated and no older than 5 years for the use in Instruction of pupils. If pupils fail it is not always the pupils fault ,it can be the teacher who is failing to get the message across. going back will solve nothing if the message remains the same .Start with those giving the Instructions re-educate them first .

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *