Събота, 20 април 2024

20.04.2024

Последвайте ни

Административният съд в Добрич възобновява гледането на всички дела

Административният съд в Добрич предприема стъпки за нормализиране на работата си, съобщават от там. Това става със заповед на административния ръководител Красимира Иванова от вчера и в съответствие с указанията на Съдийската колегия на ВСС. Заповедта урежда реда за достъп до съдебната сграда, съдебната зала, деловодствата и регистратурата, начина на провеждане на открити заседания, работата на отделните служби и съдиите, подаването и получаването на книжа по електронен път, предприетите хигиенни мерки.

Досега в периода на извънредното положение в открити съдебни заседания се разглеждаха дела само по Приложението по т. 3 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март.

Към момента се запазват всички вече действащи санитарно-хигиенни и противоепидемични мерки – ползване на маски, шлемове, предоставяне на дезинфектанти и провеждане на обща дезинфекция. В допълнение, за гарантиране на максимална сигурност на участниците в процеса, в съдебната зала са монтирани предпазни паравани и прегради.

В деловодството гражданите и адвокатите ще влизат само по един човек, задължително с лични предпазни средства, при определени в заповедта случаи по двама човека, при спазване на разстояние един от друг.

Деловодството ще работи с граждани и адвокати от 9 до 12 и от 14 до 17 ч. През останалото време ще се извършва основна дезинфекция.

В съдебната зала ще се допускат само участниците в предстоящото дело. В залата влизат само страните и адвокатите в конкретното производство. Вещите лица изчакват отпред покана за влизане. След изслушване свидетелите напускат залата и сградата на съда. Не е позволено влизането в заседания на публика, стажанти и журналисти.

Ако безопасността на участниците в процеса не бъде гарантирана, например в случаи на множество призовани лица, може да се наложи отсрочване на делото.

В случаите на вече насрочени по-голям брой касационни дела и дела в троен състав, на входната врата ще бъде поставено изрично уведомление за необходимостта от изчакване.

Кореспонденцията по делата ще продължи да се осъществява чрез електронната поща admcourtdobirch@abv.bg.  Деловодството ще изпраща книжа на страните по имейл. Призоваването по дела ще става по телефон и електронен път, като единствено при липса на такива ще се изпращат призовки по обичайния ред.

Запазва се уреденият ред административните услуги или справки в Служба „Съдебно деловодство“ по делата, насрочени за разглеждане в открито съдебно заседание, да се извършват след предварително искане, отправено на телефонен номер 058/622611, факс 058623023, електронен адрес: admcourtdobrich@abv.bg или на адреса на съда чрез пощенска или куриерска услуга. В искането заявителите задължително посочват телефон и/ или електронен адрес за контакт, на които административният секретар съгласува времето за извършване на справката или административната услуга и потвърждава включването на лицата в график за допускане до съда, с посочен ден и час.

От вчера започна изпращането на съобщения до страните за подлежащите на обжалване актове по всички видове дела.

Изплащането на възнаграждения на вещи лица и преводачи ще става по банков път, а при необходимост от явяване в сградата на съда - с предварително уточняване с главния счетоводител на тел. 058/588333.

При проявено желание за информация от медии и журналисти за дела от обществен интерес, същите могат да заявят искането си на електронния адрес на съда asdobrich@mail.bg или на телефон 058622688.

Издадената заповед на административния ръководител е публикувана на сайта на съда и е поставена на входа на сградата му.

c